Pony loopt niet op eigen benen en kent geen galop, oplossing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Prissey

Pony loopt niet op eigen benen en kent geen galop, oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 18:32

Haai,

ik was vandaag even wezen kijken voor een bijrijd-paardje. Ik was hem aan het proefrijden en kwam tot de ontdekking dat het beesje totaal hangt en dus niet op eigen benen durft te lopen. In stap gaat het nog wel goed, maar zodra we overgaan in de draf komt het probleem.
In eerste instantie dacht ik oke flink door draven, maar hij begon steeds ongemakkelijker te lopen. een rustig drafje doet hij wel op eigen houtje. Maar de normale draf dus niet.
Overgaan in galop gaat niet. hij kent de galop nog niet, begint ook te bokken in de overgang.
op een geven moment ben ik gestopt ermee omdat het risico te groot werdt dat we voorover zouden gaan.

Ik ga met hem lessen bij de manege, maar dacht misschien via hier nog wat goede tips op te halen

Het paardje is 4 jaar, en schijnbaar dus niet voledig bereden

Alvast bedankt

Liefs Prissey

Liizaaa____

Re: Pony loopt niet op eigen benen en kent geen galop, oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:37

Boos! dat is wel heel erg jammer Boos!
had je anders dat paardje willen gaan bijrijden??
tja kan je verder niks een doen
xxx

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:42

Van een paard van 4 kan je ook niet altijd meteen verwachten dat de bevestiging er is.

Het beestje moet het nog gewoon leren en moet bevestiging krijgen en dat krijgt ie alleen door goede begeleiding van de ruiter en mogelijk een instructrice erbij.

Wat ik zelf merk bij jonge paarden is dat ze vaak richting bakrand gaan rijden omdat ze daar een soort van bevestiging krijgen. Ze moeten het evenwicht met ruiter ook nog vinden. Als de draf daarna de goede kant op gaat, dan kan je rustig aan de galop gaan werken.

Mijn paardje heb ik gekocht toen ze net onder het zadel was. Vervolgens 3 jaar in de wei gereden en in de galop zocht ze nog regelmatig wat evenwicht. Vooral de linkergalop is erg moeilijk geweest voor haar, ze ging daar gewoon heel scheef hangen. Sinds ik in een bak rijdt met mooie bakrand merk ik heel erg dat ze zich steeds rechter zet. Dit kan dus komen door de bakrand.

Veel geduld en goede begeleiding dan gaat dat allemaal wel goed komen.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 23:09

haai,,

Jaa ik verwacht ook helemaal niet veel van het beestje. Hoeft maar mij niet allemaal 123, zolang hij er maar plezier in krijgt vind ik het belangrijk. Jaa zodra je aandraaft begint hij vreselijk schreef te lopen, maar dat komt vanwege het evenwicht zoeken dat wist ik wel.

Maar bedankt voor je tip

Liizaaa____

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:16

Jammer dat het paardje geen galop kan maar tog ;;
veel plezier der mee en veel oefenen
xxxx