galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trix_manu

galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 12:59

Ik weet niet of het hier goed staat maar:
Ik heb een friese merrie ik wil haar graag een beetje laten springen met haar voorbenen in de galop snap je?
Hoe doe je dat?

Honesty

Re: galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:07

Berg opwaartse galop?
In ieder geval een goede begeleider. Lachen

En voor de rest, kan ik het je niet echt goed uitleggen. Nagelbijten / Gniffelen

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:13

Als je een opwaartse galop wilt moet je eerst het achterbeen activeren. Dit doe je door tempowisselingen te rijden en veel overgangen van bijvoorbeeld draf-galop-draf of stap-galop. Voltetjes verkleinen en vergroten een keertje stelling naar buiten. Een beetje verlengen en verkorten in de hals en dan komt het vanzelf wel. Je moet er een beetje geduld voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:02

Je paard 'een beetje laten springen met de voorbenen' doe je door een correct achterhand- en ruggebruik te stimuleren. Dan komt de voorkant 'vanzelf'.

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:21

Goed aansporen en tegenhouden met je hand. Niet trekken maar gewoon flink weerstand bieden. Zodat ze meer van achtere moet komen en zo meer sprong maakt. Als ze te sterk is kun je ook een beetje stelling vragen en dan flink drijven en tegenhouden.
Het blijft evengoed vrij lastig.