Verschrikkelijke kapstokken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Abracadabra9

Verschrikkelijke kapstokken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 10:27

Ik les 1x per week, en ik heb echt van die kapstokjes, maar dan ook niet een klein beetje, best erg Clown Mijn instructrice zegt er niks van, en als ik er zelf op ga letten, krijg ik last van mn enkels.. Bloos Iemand tips?

Sammiej

Re: Verschrikkelijke kapstokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:28

Simpel; vraag aan je instructrice of ze er wél op wilt letten.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:28

Heb je het alleen met rijden of ook als je gewoon loopt dat je wat krommer loopt? Misschien kan het ook een oorzaak zijn van je eigen spieren en zou wat fysiotherapie je goed doen.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 13:17

Last vn je enkels kan ook zijn omdat je er niet aan gewend bent. Zou er heel veel op letten, en elke keer voor jezelf bij stilstaan. Op een gegeven moment gaat het dan vanzelf

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:08

@ Verywell; Nee, ik loop gewoon recht Lachen
@ Honey; Dat klopt waarschijnlijk ook wel, want toen ik begon met rijden, is er nooit wat van gezegd.

Maar ik heb net nieuwe Jodphurs (Had eerst laarzen) en daarmee vind ik zelf al dat ik al mindere kapstokjes heb Lachen Tnx jullie

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:20

Ik heb er zelf ook heel veel last van. Vooral als ik m'n beugels op goede lengte heb.. Als ik iets korter zit, gaat het wat beter maarja da's ook weer niet zo mooi.. Als ik er heel erg op ga letten, kan ik niet normaal meer lichtrijden/drijven, heel vervelend. Nagelbijten / Gniffelen
Ben dus benieuwd naar jullie tips en blijf dit topic eventjes volgen. Lachen

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:04

Ntlie_ schreef:
Ik heb er zelf ook heel veel last van. Vooral als ik m'n beugels op goede lengte heb.. Als ik iets korter zit, gaat het wat beter maarja da's ook weer niet zo mooi.. Als ik er heel erg op ga letten, kan ik niet normaal meer lichtrijden/drijven, heel vervelend. Nagelbijten / Gniffelen
Ben dus benieuwd naar jullie tips en blijf dit topic eventjes volgen. Lachen

Dat heb ik dus ook, in stap gaat het goed, draf minder, en met galop nog heel erg Misselijk

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:08

je moet je zelf gewoon aanleren om je voeten recht te houden Knipoog
en ja in het begin kan dat wel even zeer doen.. je spieren zijn die houding niet gewend. maar t gaat vanzelf beter Tong uitsteken

pandour_iene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:38

Je moet je voet een paar keer in de rondte draaien en dan op de juiste plek houden. Dat wil wel helpen Lachen

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:13

Volgens mij heb je ook beugelrubbers die dit corrigeren. Dat zijn van die schuine volgens mij zijn die daarvoor bedoeld.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:31

Maar dat is juist het probleem,, Ik rijd op een manege, heb geen eigen paard/pony Bloos

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:34

ik had het eerst ook. door er gewoon elke keer zelf weer op te letten. elke keer weer, komt het vanzelf goed Lachen

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:35

Gelukkig ;a

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:41

Ik had het heeel erg, nu al een stuk minder.
Er is wel een hele tijd overheen gegaan en ik ben er nu nogsteeds niet helemaal vanaf.
Mijn instructrice zei het ook vaak tegen me, daardoor ga je er zelf ook meer aan denken, dus misschien kan zij je er vaker op wijzen.
Wat ook goed kan helpen is bijvoorbeeld afspreken met je zelf dat je iedere keer als je langs de A komt je je tenen naar binnen draait.
Let vooral op dat je je enkel niet gaat verdraaien, dat deed ik in het begin ook nog wel eens en daar krijg je inderdaad zere enkels van Ja

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 15:43

Hoe bedoel je, enkels verdraaien? (Ja, ik ben blond Clown )

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:02

Nouja, dat je ze in een onnatuurlijke (tsja, weet ook niet hoe ik dat moet noemen) houding houdt, zodat je er last van krijgt, zoals helemaal naar binnen knikken (althans, daar kreeg ik last mee). Maar als je je enkels 'verdraait', merk je op gegeven moment vanzelf wat ik bedoel Clown

Oke, nu is het waarschijnlijk nog niet veel duidelijker Bloos

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 16:14

Nouja, als ik mn tenen dus naar binnendraai zegmaar, krijg ik dus last,, Onnatuurlijk is wel het goede woord zegmaar Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:20

Je instructreur/trice kan je waarschijnlijk wel laten zien hoe je je benen en tenen (want soms zit het probleem niet alleen in je enkels maar bijvoorbeeld in dat je je knieen niet goed aan het zadel hebt ofzo) moet houden zonder dat je last van je enkels krijgt. En in plaats van dat ze het steeds uitleggen zodat je het nog steeds niet precies weet, je kan ook eens vragen of degene waarvan je les hebt ze voor je op de goede plek en in de goede houding wil leggen.