Ik ga met mijn verzorg fries naar de keuring in Vrouwenpolder. En hier ben ik hard voor aan het werken met haar. Ik weet wat ze moet kunnen, goed aan de hand kunnen stappen en draven. Maar je moet wel zorgen dat ze een ruime stap heeft. Haar achtervoet moet in de voetsporen van haar voorvoet komen. Dit kan je ook goed doen als je onder het zadel er mee rijd. Door de achterhand goed onder haar lijf te doen. Maar mijn vraag is nu, hoe doe ik dat? Haar achterhand goed onder haar lijf doen terwijl ik haar onder het zadel rijd. Maar kan je ook iets speciaal doen als je met haar aan het longeren bent? Als vast bedankt.
Tja, wat je nu vraagt is om even een trucje te geven om het resultaat van goed dressuurmatig rijden te creëeren. Ik ben bang dat dat wat lastig gaat via internet.
Dan denk ik dat het een beetje lastig wordt om nu een toch redelijk rijtechnisch verhaal waar te gaan maken. Is ongeveer hetzelfde als ooit op een skelter gereden hebben, en dan zonder rijbewijs het formule1circuit in willen...
Sorry, is waarschijnlijk niet wat je wilt horen, maar paardrijden leer je niet via internet. Als je al een redelijke rijtechnische basis hebt, kunnen we je wat tips geven. Maar echt dressuurmatig leren rijden, kunnen we je niet via de computer...
Nee, daar geen eigelijk geen optie voor. Maar ik kan het wel aan iemand vragen die heeft zelf z dresuur gereden. Misschien kan die mij helpen. Maar toch bedankt.