slepen met achterbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxfhxxx

slepen met achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 22:19

Hallo,

Ik maak dit topic hier voor een vriendin van mij. Zij heeft een paard dat de nare gewoonte heeft te slepen met zijn achterbenen. Hij doet dit altijd maakt niet uit of je nou aan de hand stapt of echt met heel veel impuls rijd. Longeren met bijzets enz. is ook allemaal al geprobeert maar hij blijft het doen. Ook loopt ie standaart telgangen in stap maar als ie beetje los komt is dit over, ik weet niet of dit er miss mee te maken heeft. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Paard is btw rond de 15 en loopt een aantal jaar in een manege.

Bedankt namens kimberly

Anoniem

Re: slepen met achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:22

Wat zegt de veearts ervan?

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:28

hmmzz die van mij is een manege paard en omdat die vaak zitten te bonken op zn rug doet hij het ook hij heeft achterhand en rug helemaal vast gezet om het te ontlasten, dit doet hij al zolang dat ik het er ook niet echt meer uit krijg voor die van mij is het ook een gewoonte weet niet of dit te vergelijken is

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:31

de telgang en het slepen staat los van elkaar, denk ik.. Ik heb ook een paard gehad wat telgang liep en die sleepte absoluut niet.. Het enige wat je kan doen is de achterhand actiever maken waardoor die op den duur niet meer gaat slepen.

meisje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:44

Misschien rijd je te veel op de voorhand, probeer ook op de achterhand te rijden. Dit wil dus zeggen de achterhand actief maken.

xxxfhxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 21:09

nou ff een update, ik ben dat meisje maar eens een keer "les" gaan geven en heb dr opgrdragen heel veel oefeningen te rijden om die achterhand beter te activeren. En wat blijkt, gelijk een klein beetje resultaat:D dus ik denk dat ik de oplossing gevonden heb:D

hoi2Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:10

Ik zou inderdaad eens proberen om veel grond balkjes te rijden.
Is goed voor de achterhand en hij moet ze optillen.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 13:16

Ik zou de pony eerst maar eens helemaal na laten kijken door een goede DA...Want als ik dit zo lees is het probleem echt medisch!