oefeningen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shyla

oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 20:35

hoi,

ik heb een 4 jarige draver merrie en die rij ik nu een maand ofzo.
en haar passen zijn niet echt regelmatig en soms nog wel erg onstabiel. wat ik wel logies vind.
en ik vroeg mij af of iemand wat oefeningen weet die ik met haar kan gaan doen om haar wat fijner te kunnen laten lopen.
voor haar en voor mij.
ze leert graag en wil ook graag bezig zijn daarom wil ik graag wat dingen met haar gaan oefenen voordat ik met haar ga lessen.
wie zou mij wat oefeningen kunnen vertellen ??

alvast bedankt.

Fesheica

Re: oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:06

Even denken hoe ik het het slimste kan uitleggen haha,. Maar je kunt zeg maar in draf een volte maken aan de binnenkant van de hoefslag (dus niet erop), en dan van hand veranderen en daar weer een volte maken en zo weer terug, zo rij je telkens een acht vorm zeg maar, en ze kan niet simpeltjes in de hoefslag lopen. En zo leert hij zich bewust te zijn van zijn eigen benen, en netjes te lopen, het is hierbij wel dus de bedoeling dat je hem op de juiste wijze stuurt, een goede oefening voor bijde dus..hoop dat je hier misschien wat aan hebt!( en dat je het ook snapt!)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:40

balkjes lopen werkt ook wel erg goed, zo leerd ie zijn passen even groot te maken.. wees hier overigens wel voorzichtig mee..

meisje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:51

Als je besluit balkjes te lopen zoals hierboven geadviceert word begin dan wel met stap, zodat ze kan wennen aan het optillen van de benen en regelmatige passen te nemen. Trouwens de 2 hierboven zijn wel erg goeie oefeningen om te doen Knipoog

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:07

ik heb ook wel eens gezien dat ze ahw gingen slingeren ...paar passen op de hoefslag, paar passen eraf (op de binnenhoefslag)..en zo door (1 of beide lange zijdes) misschien is dit wat? LIjkt me namelijk het zelfde principe als je achtjes rijden: je paard gaat op jou letten en gaat ook netjes buigen en "zijwaarts" op je been..Succes!

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:17

Probeer eerst om je eigen houding te letten, dat jij je paard zo min mogelijk hindert en zijn balans niet verstoord. De volgende oefeningen kan je proberen voor een goede balans van je paard:
* gebruik maken van de middenlijn om recht te richten *schijnovergangen maken zodat hij meer tot dragen komt * Figuren rijden tijdens het halsstrekken

pandour_iene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:37

Balkjes lopen kan goed helpen Ja maar dan wel rustig aan beginnen en voorzichtig er mee zijn.
Verder ben ik het eens met anita Lachen
Succes.