stijgbeugels galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jumperke

stijgbeugels galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 19:00

eyy ik heb een vraag altijd als ik in galop ga dan gaan mijn stijgbeugels veel te ver door mijn voet en als ik me consentreer om ze terug te schuiven dan zwier ik mijn teugels heen en weer en stopt het paard met door galoppeeren weet iemand wat ik er tegen kan doen??(op manege paarden trage en sloome)

XxSultanxX

Re: stijgbeugels galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:01

je moet je hakken ook uitdrukken Knipoog en heb je je stijgbeugels niet te lang ?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:02

Probeer je benen lang te maken, vooral niet gaan klemmen.

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 19:06

ja kijk eh ik laat mijn paard in draf probeer door te zitte dat kan ik niet zo goed ben er ook op aant oefenen en dn moet ik heel hard been geven en dan schiet die ingalop als ik hem eenmaal in galop heb dan schuive mijn stijgbeugels weg(komt omdat met beene geven ook wegvliege mn benen)

StacyTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:06

XxSultanxX schreef:
je moet je hakken ook uitdrukken Knipoog en heb je je stijgbeugels niet te lang ?

Idd Knipoog

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:13

Goed hakken uitdrukken idd.
En ja anders stijgbeugels maar wat korter Knipoog

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 19:16

ja k denk dat ik gwn wat meer moet oefenen ook Verward maar tis zo moelijk gaat almaal zo snel enzoen als ze dan terug is gevalle naar draf(sneldraf)zwiere mijn bene weer rond Boos! dan maar wat meer oefenen op hakke Knipoog dada xxx thnx alml

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:51

Ja het is idd oefenen oefenen en oefenen Knipoog
Ik zit ook altijd met mijn rechter hak Boos! gaat altijd omhoog Tong uitsteken
Ik raakte mijn rechterbeugel daarom ook altijd kwijt maar het gaat steeds beter en beter Lachen

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:53

Ik weet niet of hakken uitdrukken het probleem oplost, je kan ook zonder stijgbeugels hakken uitdrukken Lachen Misschien moet je er eens aan denken of je niet klemt met je knieën? Ik heb dit ook gehad, verloor ze ook steeds in galop. Nu niet meer Knipoog

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:21

Oefen in balans gewoon in stap en breid dit uit naar draf en dan naar galop. rug recht, schouders naar ahcter, hakken laag, kuit aan, knie los, bovenbeen ontspannen, handen recht enz enz. Oefen je eigen balans en het is gewoon oefenen oefen en nog eens oefen zoals al gezegt werd. Ga je paard in stap leren aanvoelen waardoor je je balans kan gaan vinden in de beweging van een paard

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:52

Goed je benen lang houden, niet je knieën optrekken, maar misschien vooral eens een zitlesje nemen (zonder beugels) om je balans te verbeteren.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 00:07

Ik heb dat probleem ook regelmatig.

De gouden tip is inderdaad je hakken goed naar beneden drukken. Maar wat mij ook goed helpt, is van die schuin aflopende rubber beugel-blokjes. Die zorgen bij mij voor een betere houding van de voet in de stijgbeugels (ik heb O-benen en m'n voeten staan heel erg naar buiten).

Ook heb ik gemerkt dat de oudere rubberen steunblokjes bij de manegepaarden vaak al vrijwel geheel afgesleten zijn, en daarom ook erg glad worden.

Ik heb nu dus m'n eigen blokjes, en die plaats ik op de stijgbeugels van het paard waar ik tijdens de les op moet rijden (vaak iedere week een andere). Het gaat daardoor al stukken beter nu, en ik glij nog maar zelden met m'n voet te ver in de beugel. Bloos

Die rubberen blokjes zijn overigens niet zo duur. Je hebt ze al vanaf ca. 15 euro.

Succes!

Gr. John

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 00:24

Ik neem aan dat je nog aan het leren bent, dus het moet nog komen gewoon. Als de mogelijkheid er is, zou ik een zitles vragen. Maar blijf vooral doorzetten. Je kan bijv op de fiets je pedaal onder de bal van je voet doen en je hak uitdrukken als je fietst. Als klein meisje vertelde mijn instructeur dat tegen ons. Verder dus lekker op je billen en laat jezelf meegaan in de galop.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 06:00

Musicjohn schreef:
Ik heb dat probleem ook regelmatig.
Die rubberen blokjes zijn overigens niet zo duur. Je hebt ze al vanaf ca. 15 euro

15 euro? dat is wel er duur, hier kosten gewone blokjes 3 euro en schuine iets meer.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:59

Nibbit schreef:
15 euro? dat is wel er duur, hier kosten gewone blokjes 3 euro en schuine iets meer.

En waar is hier? Clown

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:01

Haha ik had het eerst ook ,
Gewoon veel oefenen.
Met mijn laarzen heb ik het niet want die zijn met speciale zool en beugelblokjes die in elkaar gaan dus niet schuiven ..
Maar met mun Jodpuhrs heb k het wel.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:02

Waarschijnlijk laat het paard zijn rug niet goed los, is er spanning in de rug waardoor jij waarschijnlijk niet makkelijk kan zitten. Je gaat dan je bovenbenen spannen waardoor je je onderbeen iets optrekt en je hakken omhoog gaan, dan schiet inderdaad je stijgbeugel door je voet Lachen

Probeer je beugels eens een gaatje korter zodat je makkelijker de beugels in houdt en probeer goed ontspannen te zitten.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:04

Grote kans inderdaad dat jij je bovenbenen spant en daarmee je onderbeen optrekt. Probeer je benen zo ontspannen mogelijk te houden, vooral je bovenbenen. OP je kont zitten en je hakken uitdrukken. Dat zal wel wat oefening vergen, denk niet dat je het in 1 dag hebt opgelost.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:17

Musicjohn schreef:
Nibbit schreef:

En waar is hier? Clown

In Fryslan. Haha! Maar dat is de prijs ongeveer overal hoor, kijk maar op de sites van bijv. Piaffe ruitersport, Divoza etc

meisje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:34

Misschien is het ook wel goed om eerst oefeningen te doen door zonder beugels te rijden om een goeie zit te krijgen, als je dit goed onder de knie krijgt strek je, je benen meestal vanzelf meer en kan je dus ook 'beter' bij de beugels (en ben je er minder afhankelijk van).