Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jumperke schreef:diep naar achter met al je gewicht leune en gwn heel hard en de teugels blijve trekke dn stopt die denk ik wel
jumperke schreef:diep naar achter met al je gewicht leune en gwn heel hard en de teugels blijve trekke dn stopt die denk ik wel
KiWiKo schreef:Wat zegt je instreukteur hiervan???
Sonja schreef:Het paard loopt terug in leeftijd trouwens. Paar maanden geleden was 'ie 7 en de week daarvoor nog 8.
Dus niet getreurd allemaal, binnenkort is het nog een veulen en niet ingereden
jemaine schreef:Hij is nog nooit omhoog gekomen, maar doordat wij zenuwachtig geworden zijn voor het opstijgen merkt hij dat ook en wordt hij nog zenuwachtiger, het is een wisselwerking geworden. Laatst heb ik wel geprobeerd om alleen met hem rondjes te lopen en als ik "ho" zei dat hij dan ook echt stil moet staan, dan drukte ik een beetje op de stijgbeugels en pakte ik de teugels iets korter. Op een gegeven moment hielp dit wel maar zodra ik mijn been omhoog wilde doen, of wanneer ik verplaatste gaat hij weer aan de gang. Ik denk dat net zolang proberen totdat hij stil staat en goed belonen ( hij krijgt dan worteltjes haha en veel klopjes op de hals) het beste bij hem past. Als ik boos ga doen is hij zo overstuur, of als ik aan de teugels trek. Echt gek.
Judith_ schreef:Misschien heeft ze twee paarden? Word best snel van uit gegaan dat er maar weer van alles word verzonnen niet waar?
Nelleke1 schreef:wat flauw is dit allemaal toch, dit meisje vraagd om HULP daar is deze site toch ook een beetje voor bedoeld,, en jullie kraken haar helemaal af.
Als jullie dan zon perfecte instructeur hebben dan kan je dat meisje vast wel raad geven!
Ik denk dat je goed achterover moet gaan zitten en de pony op de volte moet sturen steeds iets kleinere rondjes en dan gaat hij wel zachter en dan natuurlijk goed belonen.
En daar wil je toch naartoe???
Sannum schreef:2 dingen;
1: Neem zelf eerst eens fatsoenlijk les op een manege, daar leren ze je dit.
2: Laat je paard africhten door iemand die er verstand van heeft.
Je bent een beetje onverantwoord bezig..