ik heb het paard van mijn tante in frankrijk 2 maanden verzorgt, en reed 6 keer per week en een rust dag dan kwam ik hem wel knuffelen maar niet rijden enzo maar is 6 keer rijden teveel?
brand maar los
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hannanas schreef:ligt eraan wat je doet en wat voor conditie het paard had.
6 keer rijden is wel veel, je kan ook 4 keer rijden, 1 keer longeren en 1 keer lekker buitenrit of buiten stappen.
6 keer rijden is wel veel, je kan ook 4 keer rijden, 1 keer longeren en 1 keer lekker buitenrit of buiten stappen.
Hannanas schreef:zeker wel.
Maar een beetje variatie mag ook wel.
6 keer per week een dik uur in de bak rijden is wel een beetje saai en teveel van het goede he.... afwisseling is goed.

Cassidy schreef:Werk moet je opbouwen, maar ook afbouwen. Als je een paard, dat normaal op het land staat, ineens fanatiek gaat rijden, kun je problemen verwachten. Dito andersom, je kunt beter niet een fanatiek getraind paard ineens stilzetten. Soms kan het niet anders ivm blessures, maar naar een rustdag of een rustperiode moet je toewerken, en na een rustperiode weer zachtjes aan oppakken.

.