Hoe op te lossen, zit extreem naar voren TIPS GEVRAAGD

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manon2203

Hoe op te lossen, zit extreem naar voren TIPS GEVRAAGD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:12

Vandaag heb ik weer foto's gezien van mijzelf met mijn paard... en ik ben er even van geschrokken.

Wie heeft er tips? Mijn probleem is dat ik naar voren hang, en heel erg naar beneden kijk (op de hals of hij de hals/zijn hoofd niet kantelt)

Ik heb al heel vaak geprobeerd heel overdreven voor het gevoel naar achter te gaan zitten maar dan lijkt het in de spiegels nog steeds dat ik naar voren zit...

Wie heeft er tips om een betere houding te creeren?

Alvast bedankt!

Nikka

Re: Hoe op te lossen, zit extreem naar voren TIPS GEVRAAGD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:13

Beugels uit misschien een idee?

manon2203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:16

ja maar het probleem is dat het paard nog erg schrikkerig is. ben bang dat ik het zonder beugels niet uit kan zitten. Mijn instructrice zegt het in de lessen wel steeds om mij erop te wijzen maar helaas is dat 1 keer per week

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:17

Je handen hoger houden, doe maar alsof je 2 glaasjes water vast hebt, als je je handen draagt word het al moeilijker om voorover te zitten. Naar voren kijken, en mischien moet je beugels wel een gaatje langer doen.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:17

ik had daar een poosje geleden ook last van,. eerst gewoon proberen overdreven ver naar achter te zitten, dan is het misschien nog niet helemaal goed (zoals je zei), maar als je die houding dan gewend bent, kun je weer wat verder naar achter zitten en zo ga je steeds beter zitten. je beugels uit is ook wel een goed idee omdat je dan niet kan blijven zitten als je naar voren zit Knipoog en je kan ook proberen om een paar keer gewoon niet op de hals/hoofd te letten.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:18

Misschien zitles op een ander paard (van vriendin of zo?) Er bestaan ook cursussen hiervoor.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:18

En als dat allemaal niet helpt kun je ook eens kijken naar je zadel. Je zult niet de eerste zijn waarbij het zadel je in een positie zet waar je eigenlijk niet wilt zijn Lachen. En dat je problemen met een ander zadel relatief snel zijn opgelost.

manon2203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:19

ja dat heb ik weleens gehoord dat lijkt mij ook een goed idee de zitlessen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:21

Zitles nemen inderdaad. Dat hoeft niet persee op een paard. Kan ook op een grote fysiobal.
Ikzelf heb ceasar theraphie, is erg goed voor je houding!

manon2203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:21

Dat ga ik morgen direct proberen, handen hoog alsof ik 2 glaasjes water vast heb. Bedankt voor de tip!!

Apple: het zadel is net nieuw en al een verbetering met mijn oude zadel dus hoop niet dat het daar aan ligt, kan niet nog een nieuw zadel betalen haha

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:22

ik kamp met het zelfde probleem. Dit komt meer omdat ik lichamelijk niet 100% ben. Nog een nadeel bij mij is dat ik ook nog een knik in mijn rug heb. Heb nu ook 2 keer zitles gekregen aan de longe. Omdat het paard wat ik rij ook wel eens aan de kletter wil gaan. Je leert er veel beter van zitten. Je krijgt wel super spierpijn en blauwe knieen. Misschien een poging waard?

manon2203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:24

op een fysiobal, dat is inderdaad ook een optie, probeer er met alles al op te letten. Met fietsen, achter mijn bureau op het werk enz maar met rijden ben ik nog zo druk met op het paard letten, de houding is daar door echt erg! ( heb het paard pas een paar maanden en kantelt zijn hoofd als het moeilijk wordt maar dat is offtopic en al voor een groot gedeelte opgelost)

manon2203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:25

zeker een poging waard ben aan het zoeken waar het kan op een ander paard want in mijn paard heb ik nog niet genoeg vertrouwen erop te gaan zitten zonder zadel of beugels, hij ziet overal bakkabouters

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:26

ik weet niet of het helpt maat je kan ook een zweepje tussen je armen en je rug doen met het rijden,,

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:31

Als die schrikkerig is weet ik niet of dat te doen is. Ik zou het op mijn neuroot in ieder geval niet durven.

manon2203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:33

tussen mijn armen en mijn rug? op mijn schouderbladen bedoel je onder mijn shirt ofzo?

want inderdaad nikita als hij de zweep kan zien durf ik dat niet aan, hij is echt als de dood voor zwepen en dan is het helemaal gebeurd ben ik bang.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:36

Ik denk dat ze bedoelt in de plooien van je ellebogen zodat je je armen niet naar voren kan doen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:37

Klopt, tussen je armen en dan het zweepje achter je rug langs.

manon2203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:55

hmmm opzich is dat wel een mooie oefening... en dan de glaasje water erbij dragen, dan moet ik toch al mooi kunnen zitten, we gaan het proberen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:22

Breng eens een bezoekje aan de osteopaat om je bekken en je rug te laten controleren! Het kan best zijn dat jij jezelf uit de naad traint op je houding en dat je die door een scheefstaand bekken of vastzittende rugwervels niet aan kunt nemen - dat probleem heb ik zelf nl., zie topic in onderschrift voor foto's waarop mijn verkeerde zit te zien is Knipoog

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:28

Ik heb hetzelfde probleem en sinds mijn instructeur een tijd geleden tegen mij dat ik het dak moest bestuderen merkte ik dat ik daardoor idd rechter ging zitten.
Ik heb het in de buitenbak ook geprobeert door de wolken te bestuderen, maar dat was toch iets minder doeltreffend.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:33

Falona schreef:
Ik heb hetzelfde probleem en sinds mijn instructeur een tijd geleden tegen mij dat ik het dak moest bestuderen merkte ik dat ik daardoor idd rechter ging zitten.
Ik heb het in de buitenbak ook geprobeert door de wolken te bestuderen, maar dat was toch iets minder doeltreffend.

Is idd een goede tip maar daarbij moet je ook wel weer opletten dat je niet met een hele holle rug gaat zitten. Als je die van aanleg al hebt is dat erg verleidelijk Haha! Haha! Haha! Dus ook opletten dat je de buikspieren aantrekt, dan kun je bijna niet in je rug inknikken.

(jaja, de theorie weet ik wel Tong uitsteken )

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:37

Denken dat er iemand aan je haren trekt, dat je recht op moet zitten, anders trekt er iemand aan je haar Clown
Beugels een keertje uit...

manon2203

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 10:24

Urielle, ik heb de foto's in jouw onderschrift bekeken en inderdaad ik zit een beetje in dezelfde houding als dat jij dat doet.... misschien is een osteopaat inderdaad een oplossing.

Heel erg bedankt voor jullie tips alles is welkom ik ga er hard mee oefenen!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:26

dat naar boven kijken werkt inderdaad supergoed...zeg het ook altijd tegen mijn kindertjes in de les; moeten ze aan het eind van het uur vertellen hoeveel balken het dak heeft ghehe...