Onhandig zo'n zweepje,...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marbel

Onhandig zo'n zweepje,...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 18:42

Wie heeft er ook last van het zweepje dat tijdens het rijden in de weg zit en heeft een handige tip?

Image_

Re: Onhandig zo'n zweepje,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:44

ik heb er altijd last van dat ik mezelf ermee sla tijdens het rijden Clown

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:59

Image_ schreef:

Haha dat ken ik! Als ik hem rechts vast houd nergens geen last van, maar links, ik sla elke keer mezelf. Clown

Maar sinds ik gewoon altijd een zweep vast heb, een dressuur zweep van 100cm. en ook altijd rechts ben ik er mee gaan leren rijden, heb een hele tijd gehad dat ik daardoor mijn handen ongelijk hield. Heel veel op geoefend nu gelukkig gen last meer van.

Denk dta je er mee moet leren rijden. Knipoog

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:03

Image_ schreef:

daar heb ik ook wel eens last van of ik geef een tik op het dekje Koe
maar als ik een gewoonen dresuur zweep heb (1 m) dan krijg ik die maar moeilijk in mijn andere hand (overpakken)
ook word er dan gezecht handen rechtop houden maar mij lukt dat helaas nog niet met zweep Bloos

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:07

Als je je zweepje voor je zadel houd op het schouder van je paard blijft die hand mooi rechtop. Voor een tikje kan je hem dan weer bewegen.
Verder, het overpakken gewoon vaak doen. Ik deed het een paar jaar geleden ook beroerd, maar nu ik regelmatig mn zweep over pak ben ik er super snel in Knipoog

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:09

Ik helemaal niet. Ik heb een dressuurzweep gekocht en er een stukje afgehaald en dat bevalt me prima. Gewoon veel oefenen met overpakken, dat komt wel goed Lachen En dat handen rechtop houden lukt mij ook niet met zweep...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:29

Ik sla mezelf niet raak of iets, maar kan mijn hand absoluut niet recht houden met een zweepje.
Op de één of andere manier knik ik die heel apart in. Ik let er continu op, maar krijg het niet beter. No Cheer

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:32

Silence schreef:
Ik sla mezelf niet raak of iets, maar kan mijn hand absoluut niet recht houden met een zweepje.
Op de één of andere manier knik ik die heel apart in. Ik let er continu op, maar krijg het niet beter. No Cheer

Ja dat van dat inknikken heb ik ook heel lang gehad, toen dat weg was ging ik mijn handen ongelijk houden. De hand waar ik de zweep vast heb was veel hoger dan de andere hand. Nu is het beide weg, handen zijn gelijk en ik knik mijn hand niet meer raar in. Maar dat heeft echt enorm lang geduurd voordat dat lukte.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:42

Ik word ambetand van een zweep en heb daarom besloten om geen zweep meer te gebruiken. Wel gebruik ik lange westerenteugels die ik aan de uiteinde aan elkaar heb gevlecht en als een paard niet doorwilt omdat hij koppig is (dus niet omdat hij bang is) dan krijgt hij een tik van het uiteinde van de teugel.