Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(heb hier geen ervaring mee, heb het iemand eens zien doen en het zag er nuttig uit) Gupjes schreef:Het verruimen heeft ook met jouw eigen zit te maken. Probeer hem rustig op te vangen voor je gaat verruimen, ga heel zwaar lichtrijden, zodat hij trager MOET, sluit hem iets in, maar blijf benen geven. Wanneer je uiteindelijk op een recht stuk komt, blijf jij in hetzelfde ritme lichtrijden (traag/zacht) laat je hem iets losser en geef je hem wat meer benen. Dit dwingt hem om zijn passen af te maken, zodat hij wat meer "eruit" komt in plaats van hard gaat "hobbelen".
En het langzamer galoperen, tja daar weet ik geen raad op
Naaltje schreef:is dit met dezelfde pony als die ''vocht tegen terugkomen''?
Die is net onder het zadel toch?
Ik zou nog niet teveel eisen, de galop vinden ze over het algemeen al moeilijk, en je kunt er pas aan werken als ze de balans gevonden hebben..
om wat langzamer te gaan heb ik met mijn fjord alleen maar voltes gegaloppeerd, niet extreem klein, maar gewoon zo groot als ik wilde.en verruimen dat kan hij niet, al heb ik daar een mooi truckje voor geleerd.
Je legt 2 balkjes in de bak, op 25 (?dacht ik) stappen van elkaar, en gaat daar eerst in 'vrije' galop overheen. Je telt het aantal sprongen dat je paard nodig heeft. En daar probeer je mee te spelen, dus 1 sprong meer, 1 sprong minder enz(heb hier geen ervaring mee, heb het iemand eens zien doen en het zag er nuttig uit)
excuses