Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

runningkawa schreef:Ik ga helemaal met yunis mee
Dressuurmatig je paard op orde hebben
Dat kun je dan wel hebben zonder hindernissen, nu nog met hindernissen.
Heb altijd wat lage sprongetjes staan, balkjes liggen en ga maar lekker dressuren.
Lekker ertussen door rijden, vlak er langs rijden.
Als paard rustig is draaf je eens over de balkjes
Fokt hij zich op, niet boos of ongeduldig worden, gewoon lekker dressuur blijven rijden totdat hij weer ontspant.
Dan pak je de balkjes weer eens.
Blijft hij rustig neem je eens een sprongetje
Word hij heet, lekker doorgaan met dressuren, niet meer springen, totdat hij weer rustig is.
In het begin kan daar lange tijd tussen zitten, maar je zult merken dat die tijd daartussen steeds korter word. Het paard leer dat springen niks speciaals is, alleen maar dresuur met af en toe een hindernis
Scherpe bitten is gewoon je RT onkunde verbergen
runningkawa schreef:Ik ga helemaal met yunis mee
Dressuurmatig je paard op orde hebben
Dat kun je dan wel hebben zonder hindernissen, nu nog met hindernissen.
Heb altijd wat lage sprongetjes staan, balkjes liggen en ga maar lekker dressuren.
Lekker ertussen door rijden, vlak er langs rijden.
Als paard rustig is draaf je eens over de balkjes
Fokt hij zich op, niet boos of ongeduldig worden, gewoon lekker dressuur blijven rijden totdat hij weer ontspant.
Dan pak je de balkjes weer eens.
Blijft hij rustig neem je eens een sprongetje
Word hij heet, lekker doorgaan met dressuren, niet meer springen, totdat hij weer rustig is.
In het begin kan daar lange tijd tussen zitten, maar je zult merken dat die tijd daartussen steeds korter word. Het paard leer dat springen niks speciaals is, alleen maar dresuur met af en toe een hindernis
Scherpe bitten is gewoon je RT onkunde verbergen

, maar ik moet eerlijk zijn dat ik zelf wel iets meer mag ontspannen ja, maar ze heeft bij de vorige eigenaar ook altijd al hard gegaan..
Misschien houd ze wel van muziek haha.