Achteruit lopen... de hulpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bel_norton

Achteruit lopen... de hulpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 08:43

Hallo,
Ik heb nu al twee jaar geen les meer gehad, maar ik heb er niet echt hinder van, behalve;
Ik weet niet meer welke hulpen je moet geven om een paard achteruit te laten stappen.. Haha!

Zouden jullie eens de hulpen kunnen beschrijven, zodat ik mn geheugen weer kan opfrissen? Tong uitsteken

Alvast heel erg bedankt;)

Groetjes Annabel

dolor

Re: Achteruit lopen... de hulpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 10:52

lichte druk op je teugels en je benen naar achter leggen. moet ze met links naar achter, met je linkerbeen aandrukken. moet ze met rechts naar achter met je rechterbeen aandrukken. dit bij iedere stap herhalen. als extra ondersteuning, vooral bij jonge paarden of paarden die het net leren, kan je terug erbij zeggen.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 10:55

Voor wat druk houden. (anders gaan ze naar voren Haha!)
En dan je benen wat naar achter leggen zoals hier boven wordt gezegt.
Lachen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:23

Paard netjes aan je been stilzetten, nageeflijk zetten/houden, lichte druk op je teugels, benen wat meer naar achter leggen.
Soms wil "achter" ook wel eens helpen.

K_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:30

hulpen geven om voorwaarts te gaan, en op het moment dat het paard zijn voorbeen optilt om naar voor te stappen, lichte druk geven op de teugels, zodat het paard ipv vooruit, zijn been achteruit zet en dus achterwaarts gaat...zo heb ik het toch geleerd Tong uitsteken

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:58

KAn je paard het, of moet je alleen de hulpen weten? Ik heb het mijn paard geleerd d.m.v. naast hem te lopen, en met mijn stem achteruit laten gaan (druk op de borst geven) en dan het in het rijden meenemen, afwisselend met stem en druk op de teugels en je benen naar achter.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:52

Benen achter de singel leggen. En ligte druk geven. Je kunt het beste beginnen met begeleiding, dat diegene misschien met een zweepje een klein tikje geeft om je hulp te verduidelijke.

Als je hem aan de hand al achterwaarts leert met stem kun je dat ook gebruiken, en naarmate het achterwaarts beter gaat afbouwen.

Geef nooit druk op de teugels, want dan heb je kans op verzet. Handen gewoon laten staan. Zodra hij achterwaarts gaat probeer ook te geven van voren.

succes ermee