Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
helpt goed hoor !!
En ik ben bang dat ik dan weer het 'vastklem' gevoel ga krijgen..

Ook heb ik een periode met sporenriempjes aan mijn beugels gereden, hierdoor kan je je benen enkel in gewenste positie houden... onhandig tijdens een bok trouwens 

Die knoop je aan je stijgbeugel en aan de singel van je pony. Je kan zelf weten hoet strak je het touwtje doet. Hoe strakker het touw hoe stiller je je been moet houden. Het doet de eerste keer wel een beetje pijn(spierpijn) maar je raakt er wel aan gewend.
Evelijn schreef:sporenriempjes aan je beugels? maak je dan je beugels vast aan de singel?
_Vlinder_ schreef:Je kan ook gewoon een strotouwtje nemen.(goedkoper)Die knoop je aan je stijgbeugel en aan de singel van je pony. Je kan zelf weten hoet strak je het touwtje doet. Hoe strakker het touw hoe stiller je je been moet houden. Het doet de eerste keer wel een beetje pijn(spierpijn) maar je raakt er wel aan gewend.
ps. Doe dit alleen in een bak.

ikenindi schreef:vast stomme opmerking, maar je hebt van die gymballen. die grote ballen. soms zijn ze bij de drogist in de aanbieding. als je die koopt en daar eens op gaat zitte. benen uit elkaar, alsof je op je paard zit. voeten niet op de grond. zie je evenwicht maar te houden. goed voor je evenwicht, je houding, en je zit. en je kan thuis oefenen. mss heb je er wat aan. ook al klinkt het stom...

Pistasche schreef:ikenindi schreef:vast stomme opmerking, maar je hebt van die gymballen. die grote ballen. soms zijn ze bij de drogist in de aanbieding. als je die koopt en daar eens op gaat zitte. benen uit elkaar, alsof je op je paard zit. voeten niet op de grond. zie je evenwicht maar te houden. goed voor je evenwicht, je houding, en je zit. en je kan thuis oefenen. mss heb je er wat aan. ook al klinkt het stom...
Hele goede tip !
Ik ga het ook proberen maar iegenlijk is het helemal geen stom idee maar best goed !
fijn dat je er mss wat aan hebt. ja het is ook geen stom idee, want het werkt echt. maar het klinkt stom;)