Eenmaal aan het gelloperen niet meer te stoppen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maks_

Eenmaal aan het gelloperen niet meer te stoppen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 15:20

Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe verzorgarabier die erg enthousiast is.
Hij vind het heel leuk om buiten te rijden en ik ook.
Nou vind ik het alleen minder leuk dat als hij eenmaal gallopeerd dat hij steeds harder en hardergaat en zodra ik hem moet stoppen
ga ik achterover zitten, me zwaar maken en probeer ik heb in te houden. ALs ik het op deze manier doe duurt het even vordat hij stilstaan dus zet ik hem op een hele kleine volte en kan hij niet anders dan stoppen. Ik weet niet echt of dit de goede manier is.
Weten jullie nog wat?

(ik ga vanaf volgende week les met hem nemen, altijd makkelijk 2 meningen en 2 gedachtes en ideeen;))

Nagini

Re: Eenmaal aan het gelloperen niet meer te stoppen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:23

Ik denk dat je zo wel goed bezig bent.. zo zou ik het ook doen als het paard niet meer te stoppen is.
Zorg wel dat je niet vast blijft houden als je hem wilt inhouden.. dan kan het trekwerk worden en een paard wint altijd.
Ophoudingen maken dus Lachen

Succes!

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:31

JustBepr0ud schreef:
Ik denk dat je zo wel goed bezig bent.. zo zou ik het ook doen als het paard niet meer te stoppen is.
Zorg wel dat je niet vast blijft houden als je hem wilt inhouden.. dan kan het trekwerk worden en een paard wint altijd.
Ophoudingen maken dus Lachen

Succes!

Hier ben ik het helemaal mee eens Lachen.

Trouwens erg slim van je om dan les te nemen, want zoals je al zei krijg je dan de mening van iemand anders Lachen.

Ook namens mij succes Haha!.

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 15:41

Dankjullie wel!
Ik hoop dat mijn aankomende instructise ook nog wat tips heeft en zij misschien ook een keer op haar eigen paard mee naar buiten kan en dan zelf kan zien wat ik bedoel!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:29

ik had precies hetzelfde.
Bij mij was het vooral dat we moesten wennen en dat ik moest leren 'meer op 1 plek te zitten'. Ik bewoog veel te veel met mijn zit! Je bent idd goed bezig, zo heb ik het ook gedaan, in het begin duurt het even maar je merkt dat je pony steeds sneller weet dat dat het einde van de galop is om het maar zo te zeggen Lachen Uiteindelijk kan je hem makkelijk terug rijden (heb ik nu ook, hij is nu heerlijk op mn zit Lachen )

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:30

zo gaat het bij mijn paard ook Tong uitsteken vooral buiten,, dan gaan we galoperen en dan krijg ik hem niet meer terug haha tja,, hij is gewoon sterker,! Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:34

Even een stipje, heb ik ook met mijn verzorgquarter. Die peert er ookt ussenuit. Of ja, dan zit ze in de draf, zodra ik een eer blijf zitten springt ze in de gallop. Opzich heb ik zoiets van laten gaan tot ze zelf ophoud, maar ze heeft een conditie van niks, dus die begint meteen al heel zwaar te ademen. In draf overigens niet. Maar ik vind dit niet fijn voor haar, even kijken of er iets uitkomt Lachen

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 17:58

Ik heb er ook aan gedacht om hem uit te laten rennen maar het probleem is, hij wil heel graag en heeft een goede conditie en stopt dus niet snel. De eigenaresse van mn paardje loopt er men marrathons mee van 25 en 30 km dus voordat hij is uitgerent zit ik al in china =P

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:00

hahaha die vind ik leuk gezecht Knipoog gewoon lessen is het beste,, en mischien niet buiten galoperen,, Knipoog

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 22:23

Maar hij wil juist graag en hij vind het leuk om lekker hard te gaan. Bedankt voor al jullie reacties, nu weet ik iig wel dat ik niet helemaal 'fout' bezig ben;)

ceasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:28

je bent heel goed bezig hoor op de manier hoe je het doet...ik denk dat dat de beste oplossing is Knipoog

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:51

Goed met je buitenteugel proberen op te vangen als je hem op de volte zet

meisje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:40

Doet ze het ook in de bak?
Zo ja, spoor haar lekker aan en als ze dan terug valt, weer aansporen tot een redelijke galop. Op deze manier is er niks meer aan want dan moet ze door totdat ze echt niet meer kan.
Veel succes Knipoog

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:43

meisje19 schreef:
Doet ze het ook in de bak?
Zo ja, spoor haar lekker aan en als ze dan terug valt, weer aansporen tot een redelijke galop. Op deze manier is er niks meer aan want dan moet ze door totdat ze echt niet meer kan.
Veel succes Knipoog

Zo los ik dat in de bak ook op maar buiten is een ander verhaal, dan het je ook nog ander verkeer Pling
Dan zet ik mijn merrie ook op de volte (one-rein-stop), idd goed de buitenteugel erbij houden.

Succes en les is een goede manier om de oorzaak van het probleem te achterhalen.

meisje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:50

Ja, ik snap ook wel dat het buiten geen optie is. Maar misschien dat ze het er op deze manier uit kan halen, door meer in de bak te rijden.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:38

Maks_ schreef:
Ik heb er ook aan gedacht om hem uit te laten rennen maar het probleem is, hij wil heel graag en heeft een goede conditie en stopt dus niet snel. De eigenaresse van mn paardje loopt er men marrathons mee van 25 en 30 km dus voordat hij is uitgerent zit ik al in china =P

wow dat is een goedkoop enkeltje china dan Tong uitsteken Mijn verzorgarabier had dit probleem ook. Maar dan ook in de bak. Wat ik heb gedaan is gaan longeren zonder lijn, zonder zweep niks en alleen maar op stem harder en langzamer laten gaan. Als ze nu weer zo hard gaat in het bos dan begin ik gewoon heel rustig ho ho te zeggen dan gaat ze in combi met zwaar zitten etc wat jij ook beetje doet rustig lopen. Laat je hem ook als je terugrijdt galopperen of niet?