Pony staat niet stil of gaat achteruit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gloriantjee

Pony staat niet stil of gaat achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 14:50

Hallo Bokkers,
Ik heb een verzorgpony en die was niet ingereden en ik heb hem ingereden en hij kan nu de L aan. In de bak gaat het super goed en hij loopt netjes en braaf en gewoon wat een pony hoort te doen zeg maar. Maar ik moest gisteren naar een andere bak en moest via het bos daar komen. Maar meneertje dacht ja daar heb ik geen zin in en gaat achteruit je kan doen wat je wilt maar het lukt niet om hem naar voren te krijgen. Een voorbeeld ik kwam uit bos terug naar huis langs een drukke weg ik stopte en er kwamen auto's langs. Meneer had geen zin om te wachten en draaide achteruit zijn kont op de weg Boos! Er kwam een auto aan en die moest op de rem en de mensen (waren oudjes) schrokken zich rot. Ik spring van pony af en bied mijn verontschuldigingen aan. Wat moet ik nou doen? Huilen Hij loopt ook voor de kar en dan doet hij normaal maar met mij niet Huilen

Groetjes Michelle

Lise81

Re: Pony staat niet stil of gaat achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:06

Zorg dat er iemand met je mee gaat, liefst op een ander paard en anders op de fiets. Als de pony niet gewend is om buiten te lopen onder het zadel dan moet hij daar aan wennen. Voor de kar heeft ie oogkleppen waarschijnlijk. Maar het kan nu ook zijn dat ie gebruik maakt van jou onzekerheid en liever naar stal/wei terug gaat.
Als er niemand met je mee kan zou je ook eerst een paar keer aan de hand kunnen lopen, zodat hij zeker weten mee loopt.
Gewoon volhouden dus Knipoog

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:12

Mijn verzorgpaard doet het ook altijd als ze iets eng vindt of er geen zin meer in heeft, dan gaat ze achteruitlopen. Ik geef haar dan gewoon ruimte voor en drijf haar naar voren, maar daar reageert ze over het algemeen niet op, dus laat ik haar meestal gewoon met haar kont tegen een boom oplopen.

Maarja, als er alleen prikkeldraad in de buurt is is dat natuurlijk niet écht handig, meestal draai ik haar dan gewoon met haar achterwerk richting de kant waar we heen moeten, en als ze dan weer achteruit gaat lopen gaat ze de goede richting op, dus drijf ik haar niet meer naar voren.
Op gegeven moment is ze dat dan wel zat, en schakelt ze weer naar d'r vooruit, dan zet ik dr gewoon om en is er niets aan de hand. Lachen

Gloriantjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 18:12

@Lise81 Hij komt in dat bosje bijna elke keer als we gaan rijden en kent dat dus heel goed. Aan de hand doet hij het en met iemand erbij ook alleen alleen niet...

@Jodie_ Dat doe ik ook alleen dan gaat hij 1 pas naar voren en draait weer naar iets anders met zijn kont...

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:33

Hm, toen ik nog niet alleen naar buiten kon hebben we wel vaak gedaan, dat degene die (op de fiets) mee was gewoon een eind achter me ging fietsen, of om een hoek oid wachtte, zodat ik het zelf op moest lossen, maar dat ze er wel in de buurt was voor het geval dat. Je zou het eens kunnen proberen? Oja, bij mij draaide ze ook vaak met haar kont een andere kant op, in dat geval focusde ik me niet op vooruit of achteruit, maar op het recht houden.
Zo van; fijn als je achteruit gaat, maar dan wel récht.

Ik hoop dat het je zo lukt of dat er iemand met een betere oplossing komt!
Succes. Lachen