Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En idd veel figuren rijden + stem er bij. Succes! 
Lovely1 schreef:Daar heb ik ook goede ervaring meegewoon loslaten aan de voorkant.. en dan even flink doorrijden en langzaam oppakken.. Ik moest ook wel eens van mij instructrice ineens de voorkant loslaten als een paard dit deed... omdat ze dan geen steun meer hebben en een soort schrikreactie krijgen.. wel beetje vreemd maar het hielp wel.. want je moet helemaal niet terug gaan trekken.
Mijn paard is namelijk ook verschrikkelijk sterk, tegentrekken heeft totaal geen zin. Gewoon los laten, een beetje met je stem erop in praten en mijn paard vertraagt. Maar soms blijft ze gewoon doorlopen, dan trek ik eens even wat harder (ik zei duidelijk 'even' want blijven trekken heeft uiteraard totaal geen zin
!)en dan blijft ze weer netjes bij mij. Probeer dus gewoon niet te vast van voor te houden, netjes je rug recht houden, met je zit werken, en veel overgangen maken
Veel succes! Winx schreef:daar bestaan geen tips voorOke, bij een punt heb ik altijd zelf al een probleem gehad wordt wel beter maar ik ga altijd naar voren met mijn rug, dus iemand tips om mijn rug recht te houden?
gewoon voortduren in je eigen denken "rug rug rug rug rug" ofzoiets
Je moet fier zijn dat je op een paard kan zitten, borstkas vooruit dus