Gaat goede kant op,nog niet helemaal(plakt aan andere pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Gaat goede kant op,nog niet helemaal(plakt aan andere pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 07:21

Nou ik had zelf een verwaarloosde pony gekocht zoals sommige misschien wel weten die 1 jaar lang niet had gereden. ik ben er nu een paar maandjes mee bezig en sinds gisteren heb ik voor het eerst een sprongetje gemaakt en een galopje gemaakt wat ze erg moeilijk vind(galloperen). Ik heb ook het idee dat er wat draver inzit maar een van de problemen die we nog hebben is dat Roos heel erg plakt tegen andere pony's(echt enorm)dus als ik op de les kom en er staat een groepje pony's en ik wil alvast gaan losrijden dan gaat dat niet want dan loopt ze achteruit tegen die andere pony's aan. En ik kan hem ook geen tik geven want dan gaat ze helemaal hard achteruit of ze begint te bokken(waar mijn rug niet goed tegen kan).
Misschien weten jullie iets, men instructrice helpt me al zoveel ze kan maar misschien zijn hier andere ideeën?

M59

Re: Gaat goede kant op,nog niet helemaal(plakt aan andere pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:25

Ik denk dat je gewoon zo veel mogelijk moet oefenen en je pony het vertrouwen moet geven dat ze ook zonder de pony's kan lopen. Om dat ze verwaasloosd is geweest denk ik dat ze daarom ook een beetje plakt, aandacht van andere paarden enzo. Probeer het iig zo rustig mogelijk op te lossen zoder zweep!!
Je kan bijvoorbeeld ook een dag langs andere pony's rijden (niet een keer zegmaar, maar gewoon tien keer ofzo) en elke keer als ze er goed langs is, heel erg belonen. Succes ermee!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:28

ik heb een haflinger die exmanege pony is. Hij heeft dit ook gehad dat plakken enz. maar niet het achteruit lopen maar goed. Je moet haar laten merken dat het niet erg is als ze niet bij de andere pony's is. ik heb mijn haf nu bijna2 jaar. En nu pas leert hij lekker alleen te lopen in een bak. Zonder andere pony's. Daarvoor ging het een dag goed.en ging ik de volgende dag rijden alleen ging hij hininken omdat hij alleen was. Een paard zou alltijd voor zijn eigen soort kiezen. Maar ook al loopt ze 2 stappen naar voren goed belonen. Wat ook mischien kan helpen is. vragen aan de mensen op hun pony's of ze van je af willen lopen. En dat jij er naast staat bij je pony niet erop. Zodat ze zich niet eenzaam gaat voelen. En als ze rustig blijft veel belonen. En proberen alleen te rijden of alleen te longeren. En veel geduld dan komt het allemaal goed.

als je nog vragen hebt mag je alltijd pben.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 07:30

Thnx, het is ook geen probleem als ik in de bak rijd want er staat nog een andere merrie waar ze erg aan gehecht is maar zolang die in de buurt is is er niks aan de hand maar als ik het terrein af wil stopt ze en loopt ze achteruit en moet ik eraf om haar voorruit te krijgen.
Hetzelfde is als ik het ponyclub terrein verlaat dan wilt ze alleen eraf als een andere pony meeloopt en als die dan de andere kant opgaat als dat ik wil dan stopt ze ook en loopt ze achteruit.
Voor de rest heb ik onze bak altijd voor men eigen want verder rijd er niemand.