niet uit de wei...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X_XnicoleX_X

niet uit de wei...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:12

Toen ik 2 jr. geleden Wakkie ging verzorgen kwam die nooit uit de wei.

Nu hen ik m bijna 1.5 jr en wilt ie vandaag weer niet uit de wei komen. hij had geen halster om en ik geen telefoon bij me..

op het begin was het alleen maar wegrennen enzo, maar na een uur was het eerst dichtbij komen en dan mij aanvliegen. Huilen Op een gegeven moment was het zo gevaarlijk voor mijzelf dat ik maar weg was gegaan en de hoop had opgegeven. Maar nu ben ik bang dat ik m morgen ook niet uit de wei ga krijgen...

Hebben jullie ideeen?
Verdrietig

Roosii3jJ

Re: niet uit de wei...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:11

ik ben ook zo een pony aan het verzorgen..
ik heb anderhalf uur in de wei gezeten met een bak eten paar dagen lang:P uit eindelijk mogt ik hem pakken ! succes:P

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:15

wegjagen.
als hij wil rennen, dan gewoon steeds op blijven jagen.
en dan na de tijd komt hij als het goed is bij je.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:19

halster mee nemen is al 1 ding wat erg verstandig is om hem eruit te krijgen..
je kan ook proberen dat iemand hem uit het land haalt..
en dat jij hem dan weer over pakt zodra hij mee loopt Knipoog

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:36

ik zit met het zelfde probleem, lees even mee!

terroel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:31

ik heb ook ëen paard die dat doen je moet naar het land gaan en hem een appel of een wortel geven en dan weer weg gaan en dat 4 dagen zo vol houden en dan heb je kans dat hij komt want dan pakt je hem niet elke keer succes

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:36

had precies hetzelfde probleem met mijn vorige paardje... Nooit willen komen zodra het halster af was.. Met halster geen probleem. maar zonder was hij gewoon niet meer te pakken te krijgen... Mijn oplossing was (omdat hij heel erg gehecht was aan 'zijn' kudde, hij was namelijk de leider) hem apart zetten.. De andere paarden in de wei ernaast zetten... Dat vond meneer geen goed plan en liet zich na een week (!!!) netjes vangen en heb hierna geen problemen meer met hem ondervonden.. Ik zou zeggen. Houd geduld... en maak je vooral NIET druk van tevoren over dat je hem wellicht niet te pakken zou krijgen... Dit voelen ze aan en vinden het alleen maar leuker dat je je er zo druk en kwaad om kan maken...

Houd je gemak dus Lachen en hij geeft uiteindelijk echt wel toe Tong uitsteken

Succes Lachen

Groetjes Cynthia

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:24

bij ons staan ze in de wei altijd met halster om anders krijg je ze echt niet meer te pakken.
Als we bij ons het weiland in stukken verdelen, vinden ze het gras aan de overkant toch altijd groener dus gaan ze door de draad heen. We wachten hier dus nog ff mee.

Maar gister was me pony echt maf,
eerst rende ie de hele tijd weg als ik met brokjes kwam of zo, en na een kwartier kwam ze op me af draven en stond op eens stil en kon ik haar pakken. Clown

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:31

eerst een hele tijd rond lopen en hem nergeren daar hebben ze echt een hekel aan gr fuego

kusfleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:17

ik ken iemand en die doet een stoomdraatje lopen zonder stroom!!!!!! en dan drijft ze heb aan een kant en dan gaat hij stilstaan en kan ze hem pakken klinkt meschien zielig maar ej maakt het draatje gw aan een paaltje ergens vast en loopt naar hem toe je kan het ook proobeeren met brokjes gweoon wat brokjes in een bakje doene r en mee schudden en kijken of hij komt ik heb dus ook een shetlander en ik hoef maar met een zakje van het broot te rammelen of hij komt al (het si wel een vreed zakje)