Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Laatst had mijn paard wel weer zo'n crossbui, toen heb ik een driesprong neergezet, dan kan ie moeilijk keihard doordenderen
MysticTinker schreef:Ik zou eens een paar keer richting de hindernis rijden en op het laatste moment afwenden, zodat je paard tot op het laatste moment op jou blijft letten.

Maargoed, die vriendin van mij had ook een beetje dat probleem. Pony kan hardstikke goed springen, alleen stormde ze ook altijd zo hard op die hindernis af.

Neraldo schreef:MysticTinker schreef:Ik zou eens een paar keer richting de hindernis rijden en op het laatste moment afwenden, zodat je paard tot op het laatste moment op jou blijft letten.
Ik zou hier wel mee oppassen, want als je dit misschien te vaak doet dan zal hij/zij misschien gaan weigeren en dat is ook niet de bedoeling. Dan heb je er nog een probleem bij.

snap je het nog !!:D Lielle schreef:Gewoon een stap terug doen en in de dressuur nog meer tempocontrole voor elkaar krijgen. Al het andere zijn trucjes die soms best handig zijn om een klein beetje te corrigeren maar je basis moet al goed zijn.
Dat was bij ons de oorzaak, ik had mijn paard in de dressuur al niet helemaal onder controle (soms liep mijn paard nogal onder me vandaan
) laat staan dat we dan controle hadden tijdens het springen. Nu loopt mijn paard (bijna) altijd op mijn tempo en nu kan ik het tempo voor de hindernis ook goed bepalen. Dus terug naar de dressuur..