Dikke kuiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sylf

Dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 11:00

Ik weet niet of het hier hoort, maar ik kan niet zo snel bedenken waar het anders zou horen...

Hallo,
Zoals de titel al zegt, heb ik last van dikke kuiten. Hierdoor geraak ik dus niet, of moeilijk in mijn botten.
Ik moet dus altijd met chaps rijden.
Ik vroeg me af of sommige dit ook hadden? En of er wat aan te doen valt?
(Let wel op, dit is geen vet, misschien een beetje, maar het merendeel is gewoon hard en daar kan ik niet in knijpen ofzo...)

Ook kan ik mijn hielen (bijna) niet naar beneden doen, ik vroeg me af of dit er wat mee te maken zou kunnen hebben.
Ik zou heel graag in mijn botten geraken, want daar heb ik toch net iets meer grip mee, en aangezien ik mijn hielen niet kan uitdrukken, verlies ik nog af en toe mijn beugels bij het springen Lachen.

Zo , ik hoop dat het duidelijk is n er wat aan te doen is ...

X

Ayasha
Blogger

Re: Dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:35

voor je laarzen; laten uitrekken bij de schoenwinkel.

Hakken uitdrukken ligt waarschijnlijk aan je spier, (ik las hier op bokt dat je spieren korter werden van paardrijden) Dus even een andere sport er bij nemen Knipoog

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:18

pharagirlke schreef:
voor je laarzen; laten uitrekken bij de schoenwinkel.

Werkt dat echt?? mijn laarzen krijg ik namelijk ook niet meer dicht... ook te dikke kuiten Lachen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:29

ik heb er ook last van en rijd nu ook met Chaps, ik heb er alleen geen problemen mee verder Knipoog
dat je je hakken niet kunt uitdrukken heb ik geen last van... Knipoog

terroel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:55

je heb laarzen voor dikke kuiten

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:40

Ja leer kan je altijd uitrekken Lachen is dus mogelijk maar moet je wel kijken hoeveel het kan. Wij kunnen laarzen ongeveer een cm of 4 uitrekken, gewone laarzen. Geen paardrijlaarzen dus. Ligt er ook aan wat voor leer het is dus ff navragen in de winkel. Voor de rest zelf kuitspieren gaan trainen zodat die langer worden Lachen wel langzaam opbouwen!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:44

gewoon laarzen kopen met een wijde kuitmaat?!

FlameLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:48

gaan trainen voor je kuitspier, wel langzaam opbouwen.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:32

Ik reed ook jaren met chaps, omdat ik vanwege mijn dikke kuiten geen geschikte laarzen kon vinden. Maar toen ik besloot om wedstrijd te gaan rijden moesten er toch echt laarzen komen.
Nu heb ik mountain horse laarzen met extra wijden schacht. Super laarzen, zitten heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:54

Nieuwe laarzen kopen, of desnoods op maat laten maken?

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:14

Miss_Blimm schreef:
Ja leer kan je altijd uitrekken Lachen is dus mogelijk maar moet je wel kijken hoeveel het kan. Wij kunnen laarzen ongeveer een cm of 4 uitrekken, gewone laarzen. Geen paardrijlaarzen dus. Ligt er ook aan wat voor leer het is dus ff navragen in de winkel. Voor de rest zelf kuitspieren gaan trainen zodat die langer worden Lachen wel langzaam opbouwen!

JA!!! die van mij gaan ze waarschijnlijk ook uitrekken! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:50

Of je laat er een rits inzetten achter, dat scheelt denk ik ook weer net wat ruimte, en het is erg comfi.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:15

Wat is je kuitmaat dan? Tegenwoordig zijn er vele kuitmaten te verkrijgen dat was in het verleden wel anders. Anders evt laarzen op maat laten maken?!