Hoe ga je best van draf naar stap of halt? Hoe doen jullie dit?
Ik gebruik mijn handen minim omdat mijn paard bij een te fel gebruikt gaat hangen op mijn handen. Ik denk dat ze steun zoekt dan…hoe los ik dit op? Zijn er hier oefeningen voor? Hoe laat ik haar op haar eigen benen staan zonder steun te zoeken op mijn handen wanneer ik een overgang wil rijden?
Ik rij ze dus vooral terug op mijn zit, …lukt wel maar als ik bij A in stap/halt wil dan duurt het meestal tot B/E voor ik in stap/halt ben! Het duurt een eeuwigheid! Hoe kan ik dit oplossen? De reactie komt zoo traag!
Ik dacht dat ze misschien uit elkaar valt en haar achterhand uitzwaaid? Hoe krijg ik ze tijdens de overgang actief in het achterbeen?
Omgekeerd van halt naar draf gaat dan perfect, ze heeft hele goede reacties op mijn been.
Mijn paard is dan ook super actief! Als ze een oefening te moeilijk vind of ze wil ontsnappen aan het werk dan versnelt ze ook…en is ze heel moeilijk terug verzamelend te rijden. Tips hieromtrent?
Ik zou echt graag gewoon simpelweg een goeie overgang willen rijden! Zonder die overgangen kan ik nooit aan een wedstrijdje deelnemen, zelf niet het laagste niveau! Ik vind dit heel frustrerend omdat ik veel moeilijkere oefeningen wel al kan met mijn paard!
Ik heb een goeie lesgever en we oefenen erop maar ik zou graag andere meningen en oplossingen horen!

. Ik heb hier ook lang over gedaan, maar nu het er eenmaal is is het heel handig. Het is ook goed doordat je dan bijvoorbeeld in de draf ook steeds meer kan verzamelen en dus tegelijkertijd het tempo wat terugbrengen zonder dat de voorkant gestoord en wordt en daarbij met je been de achterhand nog meer activeren.