hoe over mijn onzekerheid heen met springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

hoe over mijn onzekerheid heen met springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 13:14

oke nu komt een heel bizar verhaal.

Als ik springles hebt dan spring ik alles en mijn paard ook. Meestal is hij dan zo hyper als ik weet neit wat.Lees hard racen en zo hard mogelijk over de hindernis. Met aventoe een leuke vreugde bokken.

maar als ik alleen ga springen. Dan is hij rustiger enz. Maar als hij dan naar de hindernis toe gaat krijg ik zo gevoel gaat hij het wel redden. Ik wordt dan onzeker. En tja dat voelt hij.Terwijl ik niet zo hoog spring met hem.ongeveer 60 en inde les springen we vaker wat hoger (80/90) en volgens de lesgeefster heb ik een keer 130 sprongen met hem maar dat geloof ik niet echt.Want het was niet gemeten.

maar nu is mijn vraag hoe kan ik over die onzekerheid? Ik weet dat pluto goed kan springen en dat hij niet gauw zou weigeren. MAar als ik onzeker ben doen hij dat wel. Terwijl we allebei springen leuk vinden.

Ster_

Re: hoe over mijn onzekerheid heen met springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:17

Dat heb ik ook hoor!
In de les spring ik veel hoger dan thuis...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:18

Ik weet het niet, heb er zelf namelijk geen last van. Spring gewoon even hoog als dat ik in springles zou doen.
Wel vervelend zeg.. Scheve mond Meer zelfvertrouwen he Ja

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:33

Ik heb heel erg springangst. En aangezien jij het wel durft, alleen niet wanneer je alleen bent, denk ik (heel flauw) dat je er even overheen moet groeien... Zelfvertrouwen kweken!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:37

Misschien komt het doordat ze zo hard wil gaan? Neem dan heel kleine sprongetjes als je voelt dat dat goed gaat en zelf denkt van; is dit alles? Dan durf je vanzelf wel iets hoger. Of leg een balkje voor de hindernis neer of drafbalkjes voor een kruisje zodat ze niet als een gek erop af kan rennen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:38

moonsparkle schreef:
Misschien komt het doordat ze zo hard wil gaan? Neem dan heel kleine sprongetjes als je voelt dat dat goed gaat en zelf denkt van; is dit alles? Dan durf je vanzelf wel iets hoger. Of leg een balkje voor de hindernis neer of drafbalkjes voor een kruisje zodat ze niet als een gek erop af kan rennen?

Ow thuis is hij rustig lees ik nu pas Bloos . Dan nog vertrouwen bij jezelf opbouwen door dan maar gewoon heel laag te springen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:41

Ja gewoon met iets beginnen waarvan je denkt dat kan ik achterstevoren zelfs nog wel doen. Wat grondbalkjes en misschien hele lage in-uitjes... het gaat niet om de hoogte.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:13

ik weet de hoogte is ook niet belangrijk. maar pas bij 60 cm gaat mijn haflinger het pas echt leuk vinden.En dan springt hij ook veel lekkerder. Als ik lager dan 60 ga is het meer van nou ik spring maar echt zo sprong van het zal wel Slapen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:01

Misschien dat het helpt als er een vriendin ofzo in de bak bij is. Dan heb je iig het idee dat je niet alleen bent en dat mocht je toch vallen oid dat er iemand is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 12:43

Evelijn schreef:
Misschien dat het helpt als er een vriendin ofzo in de bak bij is. Dan heb je iig het idee dat je niet alleen bent en dat mocht je toch vallen oid dat er iemand is.

Er was gewoon iemand in de bak aan het kijken een stagiere'. En buiten reed ook iemand. dus daar ligt het niet aan.