Hoe een goede gestrekte draf "eruit" rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Hoe een goede gestrekte draf "eruit" rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 11:34

Hallo,

Even een vraagje over hoe je nu een goede uitgestrekte draf uit je paard (en jezelf) haalt.

Ik rijd veel overgangen met mijn paard en hoop zijn achterhand goed te ontwikkelen.

Zelf heb ik al een aantal keer een goede gestrekte draf gereden op een ander paard en weet hoe het voelt. Maar nu nog op mijn eigen peerd Knipoog

Mijn vraag is dus hoe je je paard in staat krijgt om hem écht te laten strekken!

Groetjes en alvast bedankt!

Lise81

Re: Hoe een goede gestrekte draf "eruit" rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:10

Denk dat je al goed opweg bent (met veel overgangen e.d.). Wordt veel oefenen en vooral het paard niet hinderen in de beweging. Naast kracht vanuit de achterhand moet het paard ook goed nagefelijk zijn.
Wel is het zo dat het ene paard gewoon meer aanleg heeft dan de andere, dus misschien voelt het ook net iets anders dan bij het andere paard.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:44

Ik denk blijven oefenen zoals je bezig bent. Komt vast helemaal goed.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:16

Zoiets komt vanzelf, zorg dat ze goed over de rug is en goed los is in haar lichaam. Zoiets komt als je de basis goed beheerst.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:35

je paard moet eerst goed zijn achterhand weten te gebruiken eer deze het strekken kan doe lijken op strekken. STrekken is verruimen en dus niet versnellen. Het achterbeen komt gewoon meer onder en het voorbeen kan zo licht naar voren uitgegooid worden. De hals mag daarmee iets langer worden.
Het paard loopt met maximale energie en met de grootst mogelijke passen.
Als je veel overgangs oefeningen maakt, verruimingen en terug verzamelingen dan ben je al een goed bezig.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:41

heb hetzelfde probleem, lees ff mee Haha!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:34

Ik ga met elsie1 mee,
en pas als je paard helemaal goed over en los in de rug is kun je echt een góede uitgestrekte draf eruit rijden
verder is het belangrijk om een goede voorbereiding te hebben
dus iets verzamelen en dan langzaam aan je beenhulp voor het strekken te geven zodat hij goed op de achterhand vertrekt
dan tijdens het strekken niet je hand weggeven maar proberen je paard ook tijdens het strekken druk naar de hand toe te laten lopen en dan weer netjes verzamelen op je zit
Natuurlijk niet terugwerken met je hand tijdens het uitstrekken maar juist gebruiken als een soort stangetje, boven in hou je gewoon je hand met druk zoals je altijd rijd en het onderste deel van je hand geef je een klein beetje ruimte voorwaarts

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:38

nog een tip probeer niet steeds te veruimen op het zelfde moment dus bijv altijd op een lange zijde ik heb die fout gemaakt en steeds dacht mijn paard ow een lange zijde hup even uitstrekken... Misschien een domme tip maar het zal je maar ontgaan.

Aikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:58

goed verzameld zijn en dan zelf zn ritme proberen te vinden":)