contra galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

contra galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 16:07

oke, de contra galop. Simpel eigenlijk, maarrrr...... mijn paard vind het dus érg makkelijk om over te springen. ik hoef maar iets op me andere zit beenknobbel te gaanzitten, en hij springt om. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen ?

Evelijn

Re: contra galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:14

Nou is toch heel goed van je paard dat hij overspringt als je op je andere zitbeenknobbel gaat zitten. Hij reageert meteen op je!
Zelf meer balans gaan vinden zodat je zelf meer controle over je lichaam hebt en niet op je andere zitbeenknobbel gaat zitten. (makkelijk gezegd maar niet zo eenvoudig gedaan, dat snap ik ook wel Knipoog )

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 17:55

oke dank je

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:00

Ik zou het zeker niet afstraffen! Dan krijg je straks problemen met de wissels. Ik zou idd proberen je evenwicht te houden. En niet van zitbeen knobbel te wisselen. Dat hoort eigenlijk ook niet. Is moeilijk ik weet het. Ook proberen genoeg stelling te houden en je beenhulpen voor die ene galop goed blijven geven tot ze wacht tot jij iets anders vraagt. Dan mag ze eigenlijk pas reageren. Het heeft waarschijnlijk gewoon wat tijd en geduld nodig, maar komt vast goed!

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:02

denk dat het ook belangrijk is dat je 't omspringen op een of andere manier niet afleert.
ik weet niet of je wedstrijden rijd en hoever je daarmee bent...
maar bijv. in een parcour zou je daar wel van kunnen profiteren

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 18:45

ik straf het zeker ook niet af, later is het alleen maar makkelijk als ik de wissels moet springen, ik oefen het nu gewoon door van hand te veranderen over de diagonaal en dan in het midden rechtstellen, hij heeft maar op 1 kant, waarschijnlijk mijn fout, maar zo gaat het steeds beter! bedankt iig

Ster_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:18

Je paard reageert schijnbaar goed op joun hulpen!
Probeer wat op je evenwicht te letten

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:37

Inderdaad goed op je balans letten en verder is het een kwestie van ook de juiste balans in de galop te ontwikkelen
dan zal je paard ook vanzelf makkelijker door de contra lopen