Pirouette help???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Princiej

Pirouette help???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 08:49

heey mensen..
laats had ik mijn paard helemaal in verzameling lopen en heb hem toen op de kleine volte gereden.
maar toen leek het net alsof het een pirouette was..
maar hoe kan je nou eigelijk voelen of zien dat het dat dan ook echt is..
ik heb wel is eeder op een dresuur paard gezeten die hem al kon..
maar als ik dan op mijn paard zit dan kan ik het toch niet echt voelen of hij nou wel goed gaat of niet..

en klopt het ook dat het paard de 1ene kant beter kan dan de andere kant..?

-xxx-

wie kan mij helpen..?

saskiakefie

Re: Pirouette help???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:30

Je kan iemand vragen of die wil kijken?? En het is inderdaad vaak zo dat een paard in het begin de ene kant beter doet ja.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:56

Als je zo'n kleine volte rijd dat het net lijkt of hij een pirouette maakt is het wel een HEEL kleine volte! In je profiel zie ik dat je L1 rijd en het paard al 19 jaar is?? Ik zou het persoonlijk niet meer rijden tot je er aan toe bent! Het geeft n.l heel veel belasting voor de achterbenen, en niet te vergeten het lijf van het paard. Het is niet voor niets een oefening die niet in de basis dressuur wordt gevraagd, maar op een veel hoger niveau!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:25

Ik ben nu ook bezig met pirrouttes rijden en ik moet zeggen dat het al snel lijkt dat je er een rijdt, terwijl hij nog steeds erg groot is! Voor mij is dit het eerste paard waar ik het mee oefen dus het gevoel heb ik ook nog steeds niet zo te pakken. Verder gaat het bij mij de ene kant op ook iets beter dan de andere kant hoor!
Maar zo'n expert ben ik niet, had deze week voor het eerst een 7 en drie keer een 6 voor de halve pirouttes!