van dressuurhaf naar rodeokoe!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elizahbep

van dressuurhaf naar rodeokoe!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 10:46

heej ik heb sinds 2 jaar een haflinger merrie van 4 jaar. nou gaat het rijden egt supper goed netjes aan de teugel doet alles wat ik van der vraag. eerst rende ze van alles weg in de binnebak (waar toch egt niets te zien was) en in de oude buitenbak deed ze dat ook, nou heb ik een aantal privelessen gehad om dat te voor komen en het heeft goed gewerkt ze rent nu haast niet meer weg. maar er is nou sinds 3 a 4 maanden een nieuwe buiten bak die best wel heel zwaar is maar als ik daar in ga rijden (stappen) lijkt het net alsof ze zwart ziet ze gaat dan egt bokken voor de leven en ga ik dan weer in de binnebak is alles weer goed en doet ze der ding weer. als ik daar dan ff in heb gereden ging ik het weer proberen en je raad het al ze ging van dressuurhafje naar een gigaa rodeo koe het is gewoon eng om er op te zitten
heeft er iemand tips of dit ook wel eens mee gemaakt..?

Ayasha
Blogger

Re: van dressuurhaf naar rodeokoe!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:41

Gooi haar eens buiten zonder dat je erop zit (als dat kan). Laat haar dan maar uitbokken en laat haar maar zien dat er niets eng aan is, dat het geen zin heeft om te bokken Lachen

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 18:24

dat mag helaas niet omdat we een los gooi bak hebben Verdrietig .ik zal het morge nog eens vragen (hopen dat het mag)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:52

Ik zou eerst gewoon eens je pony gaan longeren en daarna er op stappen in de binnenbak, even een klein halfuurtje rijden daar, en dan naar buiten heen, als het goed is is ze dan wel rustig en anders moet je eens kijken wat je zélf misschien wel verkeerd doet, of les nemen, of misschien heeft je pony last van het zadel of iets anders?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:56

ik heb zelf ook een beetje een bokmuts, meestal laat ik haar dan aan de hand eerst alles bekijken.

als je zeker weet dat het geen angst is, rijd haar dan goed voorwaarts, laat haar maar flink werken en stop pas als jij dat wilt. waarschijnlijk is de binnenbak ook minder zwaar voor haar?? dan zou het ook kunnen zijn dat ze dus geen zin heeft om harder te moeten werken en door na het bokken in de binnenbak te gaan rijden beloon je het gedrag.

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 19:05

rachelthinka: ik denk inderdaad dat ze geen zin heeft om te werken want de binnebak is egt niet zwaar

henrieke: ik heb al een paar keer daar prive les ingehad heb zelfs aan de longe gezezten maar na ee paar minuten de bokken hebben uitgezeten wordt ik ook dood moe (zelft me instruktrice vind het gevaarlijk en die heeft egt al een poosje ervaring) en aan me zadel kan het ook niet liggen heb net een nieuwe. ik ga trouwens denk ik wel doen wat je zegt dat van dat lopen en der dan even laten kijken

in iedergeval bedankt

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 20:25

heeft niet egt gewerkt iemand anders nog een idee??

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:34

Als de buitenbak zo ontzettend zwaar is, heeft ze waarschijnlijk wat moeite met haar balans. Mijn paardje (bijna 4) heeft ook veel moeite met zware bodem, en ik denk de meeste paarden wel. De oefeningen die haar anders goed afgaan, zijn nu ineens een stuk lastiger.
Ze weet niet zo goed wat ze er mee aan moet en protesteert door te bokken.
Ik denk dat het daar mee te maken heeft... Als ze het in de andere bak niet doet.
Succes er mee Lachen

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 16:44

ja dat zou heel goed kunnen ja
(misschien heeft dit er niets mee temaken heeft hoor maar ik ging gisteren buiten rijden en voordat we het park in kunnen moeten we eerts een zand bregje op en als je daar dan boven ben moet je een metertje of 50 door het zware zand heen voor dat je er ben nou wou ze daar ook gelijk gaan rennen en bokken)zou dat er iets mee temaken kunnen hebben??

trouwens bedankt voor je berichtje