in galop niet te stoppen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlynnlOver

in galop niet te stoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:05

Hallo bokkers Lachen

ik heb een 4 jarige pony die vorige zomer is beleerd.
Wij hebben alleen een binnenbak en heb het heel druk gehad met school dus eigelijk een beetje een winterstop gehad.
(nog wel flink gelongeert etc. en ongeveer 1 x in de maand eventjes licht gereden).
Ik wil weer flink met haar aan de gang dus heb deze week paar keer gereden (heel rustig opgebouwd Knipoog )
en elke keer als ik een galopje wou maken ging ze er als een speer vandoor!
Echt heel hard scheurend door de bochten en niet te stoppen!! soms gaat ze zo scherp dat ik denk; gaat dit wel goed??? soms ben ik echt bang dat we onderuit gaan omdat haar evenwicht ook nog niet super is.
ik had dit probleem ook al vorige zomer dus dit is niks nieuws voor mij.
Meestal probeer ik wel een volte te maken maar dan is ze te sterk en blijft gewoon recht door gaan.
Hoe los ik zoiets op? ik wil gewoon rustig kunnen galloperen.

Flynnlover.

rensjeenrick

Re: in galop niet te stoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:40

misschien helpt het als je van te voren longeert en oefent met de galop.

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:42

Dat is erg vervelend..
Normaal als je een kleine volte rijd met flink stelling naar binnen kunnen ze niet echt snel weg rennen, maar dat lukte dus ook niet..

Misschien een keer een slof eraan, als je er ervaring mee hebt..?
Sommige paarden zijn dan een stuk makkelijkerder te houden.

Iig veel succes! Lachen

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:22

FlynnlOver schreef:
Hallo bokkers Lachen

ik heb een 4 jarige pony die vorige zomer is beleerd.
Wij hebben alleen een binnenbak en heb het heel druk gehad met school dus eigelijk een beetje een winterstop gehad.
(nog wel flink gelongeert etc. en ongeveer 1 x in de maand eventjes licht gereden).
Ik wil weer flink met haar aan de gang dus heb deze week paar keer gereden (heel rustig opgebouwd Knipoog )
en elke keer als ik een galopje wou maken ging ze er als een speer vandoor!
Echt heel hard scheurend door de bochten en niet te stoppen!! soms gaat ze zo scherp dat ik denk; gaat dit wel goed??? soms ben ik echt bang dat we onderuit gaan omdat haar evenwicht ook nog niet super is.
ik had dit probleem ook al vorige zomer dus dit is niks nieuws voor mij.
Meestal probeer ik wel een volte te maken maar dan is ze te sterk en blijft gewoon recht door gaan.
Hoe los ik zoiets op? ik wil gewoon rustig kunnen galloperen.

Flynnlover.

zoiets hadden we ook aan de hand op de manege oftewel stopte het paard als je hem naar het midden van de bak stuurde oftewel moest je hem recht naar de muur sturen lijkt wel eng is ook in het begin maar helpt wel Muziek!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:26

Die van mij heeft zo'n periode gehad. Ik moest gewoon haar uit laten galloperen, op stukken dat ze keihard raced rustig blijven en hooooo zeggen. Op stukken waar ze uit zichzelf langzamer wil, moet je haar weer wat voorwaarts drijven. Dan gaat ze na een tijd op jou tempo rijden omdat ze geen andere keus heeft. Maar deze oefeningen deed ik ook op een volte, hoe groot die dan ook werd, probeer haar te blijven sturen.