Paard wil niet echt lekker lopen in de buitenbak...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Paard wil niet echt lekker lopen in de buitenbak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 18:05

Heey,
De afgelopen weken gaat het rijden echt super. Echt heel erg vooruit gegaan en gewoon goed. Nu rijdt ik de afgelopen week weer lekker in de buitenbak omdat het binnen veeeeeel te warm is. Maar hij is buiten heel erg kijkerig.. Hij zet z'n hals en rug vast, of drukt zijn rug weg, hij wil niet lekker meer aan de teugel lopen en houdt alles in de gaten. Bij het wijken bijv, gaat ie niet eens opzij maar kijkt ie gewoon om zich heen....
Hoe kan ik zorgen dat ie wat meer op mij gaat letten...?
Hard aan het werk zetten heeft niet zo heel veel zin, heb ik vandaag ook gedaan heb ongeveer 1,5 uur gereden en hij bleef onoplettend. Veel buitenrijden, dat doe ik nu al zoveel mogelijk, maar misschien zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

LieZ_Horses

Re: Paard wil niet echt lekker lopen in de buitenbak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:08

Misschien vind ie de buitenbak niet fijn lopen. Dat ie daarom niet echt mee werkt. Veel succes ermee Knipoog
Ik weet er verder niks op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:10

Na anderhalf uur zou ik wel onoplettend wórden als ik dat niet al was...

Denk inderdaad dat hij het niet zo lekker vindt lopen buiten.

Maarreh, je schrijft dat je de "afgelopen week" lekker in de buitenbak hebt gereden omdat het binnen "veel te warm" is? Vind je het nú al veel te warm binnen? Ik durf te wedden dat je aankomende zomer na een hittegolf met dit weer binnen gaat rijden omdat het buiten "wel wat frisjes" is...

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 20:12

ach waar slaat dat nou weer op...?
Denk je nou echt dat ik met dit weer in een bak ga rijden onder een golf platen dak waar het bloedje heet is...?
bovendien als je verder geen tips ofzo hebt bespaar je dan ook de moeite om te reageren.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:12

Die van mij had dat in het begin dat we in de buitenbak reden ook. Nu soms nog. Ik rij nu veel tempowissels enzo om zijn aandacht er wat bij te houden, maar nog vindt hij soms alles rondom interressanter vooral als er paardjes in de wei staan ( weides liggen langs buiten piste). Tijdens mijn eerste 'lesje' in de buitenpiste waren we beide zo hard aan het werken dat hij even vergat te kijken toen er een pony langs kwam gestapt:D

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:13

Misschien dat het wel na verloop van tijd ook wel wat betert in het begin is alles rondom toch zo plezant Haha!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 20:14

hahaha ja ik zat ook al te denken om proberen volgende keer buiten te lessen. Probleem is dat wij geen verlichting hebben dus kan alleen overdag en dat is met lessen weer wat lastig...
Maar ik kan die tempowisselingen misschien nog wel eens proberen. Lachen
Ja dat denk ik ook wel , tis alleen ik heb zondag wedstrijd en echt lekker trainen zit er zo niet in...
Maar ik blijf het proberen Knipoog