Geen nagevelijkheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love__Anouk

Geen nagevelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 20:23

Ik rijd eens per week op een leuk paardje, en 't gaat best goed. 'T enige is, hij loopt altijd met z'n hoofd in de lucht. Hij loopt wel gewoon ontspannen, niet gespannen ofzo. Hij doet alles braaf, en hij vind alles ook leuk, volgens mij. We rijden niet in een bak, maar gewoon in een weiland, en 's winters rijden we buitenritjes. Hij 's best kijkerig, maar let wel altijd goed op. Een vriendin van me zei dat ik gewoon mijn hand moest openen, en dat hij 'm vanzelf wel zou volgen, maar dat doet hij niet. 'T is niet mijn eigenpaard, dus allerlei rare fratsen met 'm uit halen kan ik niet Knipoog

Kan iemand helpen?

steffi87

Re: Geen nagevelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 06:52

Kun je niet aan de eigenaar vragen of die een martingaal aan wil schaffen? Mijn paard doet dat ook, maar alleen maar omdat hij wil dat ik de teugels los gooi. Maar dat kun je natuurlijk niet doen als je dressuur wilt rijden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:06

Ik zou pas later naar een hulpteugel pakken al is een martingaal natuurlijk wel erg vriendelijk.

Het verhaal klinkt heel bekend en wat bij Silence heel goed werkt is spelen met de teugels, dus je vingers openen en sluiten, en dan vooral je buitenteugel en dan met je binnenbeen naar je buitenteugel toe drijven.
Zo heb ik bij Silence ontzettend snel (2 lessen) een geweldige vooruitgang gezien.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:57