achteruit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gertje1

achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 11:34

het paard van mijn vriendin is 13 jaar en is echt verkeers mak maar als hij sproeiers ziet of hoord
dan gaat hij in zijn achter uit en is er geen houden meer aan wat ze ook doet hij gaat alleen maar achteruit
wie heeft er een idee hoe we hem voorbij deze sproeiers kunnen krijgen en gewoon in zijn vooruit

Marieke_K

Re: achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:37

Afstappen en er langs lopen aan de hand? Dit is op het moment zelf iig het veiligst, je kan wel proberen kosten wat het kost het paard er langs te rijden, maar dat kan alleen maar gevaarlijk worden.

Verder kan je thuis je paard laten wennen aan sproeiers, zodat deze leert dat het niet eng is.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:39

Doet die van mij ook, ik wacht tot ze klaar is met achteruit lopen en dan probeer ik er net zo lang voorbij te lopen tot ze klaar is. (op gevaarlijke punten ontwijk ik natuurlijk wel dingen die ze eng vind).

Maargoed mijn pony schiet verder ook nooit op hol en komt ook niet omhoog.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:43

Ja, inderdaad. Thuis oefenen met sproeiers en als je onderweg bent afstappen. Ik zou alleen wel al afstappen voordat de pony hem in zijn achteruit zet. Je wil hem namelijk niet leren dat jij afstapt als hij achteruit gaat. Probeer dus zelf vooruit te kijken en stap af voordat er een reactie op de sproeiers komt van de pony.

Succes met oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:32

Sproeiers leuk maken. Neem desnoods het geluid van een sproeier op, en speel het af als je 'm eten geeft. Zijn ze d'r zo aan gewend.

steffi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:23

Eigenlijk moet je afstappen vermijden, dan geef je aan dat er iets is om bang voor te zijn. Als het te gevaarlijk wordt ok, maar liever niet. Je zou het ook kunnen proberen dat er iemand met een touw ernaast loopt en je paard begeleid terwijl je er zelf op blijft zitten..