2 welsh A-pony's zadelmak maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tootje93

2 welsh A-pony's zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 18:05

Heeyheey,

ik heb wat hulp nodig bij het ''hoe zadelmak maken'' ik heb gisteren bij 1 van de pony's een dekje opgelegt nadat ze er een paar keer overheen gelopen had enzo. het dekje op haar rug vond ze niet erg enzo maar de andere pony is doodsbag voor het dekje wat kan ik hieraan doen???

Reageer graag als je weet hoe ik dit verder aan moet pakken!!

sax89

Re: 2 welsh A-pony's zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:07

zoek iemand in de buurt die dit vaker gedaan heeft wel zo verstandig

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:09

ik zal bij de bange pony het hem eerst goed laten zien en desnoots ergens ophangen waar die veel komt zodat het iets normaal wordt. zorg ook dat je het dekje een beetje laag houd aangezien hoe hoger je het houd hoe bedrijgder het over komt. en zelf niet te veel aarzelen aange zien je dat dan weer overbrengt. succes er mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:10

sax89 schreef:
zoek iemand in de buurt die dit vaker gedaan heeft wel zo verstandig

Inderdaad, zoek hulp van ervaren mensen! Ja niet zelf verder mee aankloten, je kan dingen alleen maar verkeert doen als je niet weet hoe/ wat je moet doen..

tootje93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 18:17

De mensen van de pony's willen graag dat ik het alleen doe dus hulp zoeken kan niet. Ik heb er zelf ook redelijk wat ervaring mee maar ze bijft zo bang voor het dekje.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:47

Als je al vast loopt bij het dekje heb je echt nog te weinig ervaring om zadelmak te maken. Lachen Dat is namelijk juist deze zaken kunnen beheersen. Ik zou eerlijk tegen die mensen zeggen dat je hulp nodig hebt. Ze gaan ze zullen jou echt niet alleen laten werken als jij zegt dat dat niet gaat. Lachen
Als tip: wennen kost tijd, vastberadenheid én positieve ervaringen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:49

geef haar/he,m tijd om eraan te wennen. Niet gelijk op rug willen leggen of zwaaiend voor z`n neus houdne, gewoon op poort van wei leggen oid, en dan langslopen.
Heo doen ze dat al, meelopen, longeren en op je stem reageren?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:51

wat in mij opkomt is dat 't beestje dat onzeker is gewoon nog niet eraan toe is om beleerd te worden, hoe oud zijn ze?

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:52

als je zoveel ervaring hebt....hoef je al niet hulp te vragen bij alleen al een dekje opleggen...
Vooral hier zelf (alleen) mee doorgaan als je zelf wilt verongelukken..of een pony wilt verpesten....
Oftewel laat dit door iemand doen met enorm veel ervaring....

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:11

Kamaron, ´t moet me even van het hart... Je hebt misschíén wel gelijk, maar ehhh, enige TACT zou wel gewenst zijn. Lachen

Ze vráágt hier om hulp, ze ze is dus al zo verstandig dat te doen. En niet omdat ze al totaal is vastgelopen omdat ze meteen het zadel erop heeft gegooid, nee, omdat ze een probleem heeft bij de éérste stap, dat ze correct op wil lossen voor ze verder gaat.

Da´s dus prima, niets dan lof. Haha! En dán kun jíj haar het advies geven dat ze misschien toch niet ervaren genoeg is en beter hulp kan zoeken, die haar altijd beter kan helpen dan wij vanachter een beeldscherm. Lachen Dat vergt enige zelfkennis om naar jezelf toe te geven dat je zoiets beter niet zelf kan doen. Dus is het áltijd beter om iets dergelijks vriendelijk onder de aandacht te brengen, waamee ik dan bedoel niet meteen de woorden 'verongelukken' en 'verpesten' te gooien. Lachen

Voor mezelf weer ik dat al bén ik een redelijk ervaren ruiter en kán ik aardig ríjden, ínrijden is een compleet andere tak van sport, en iets wat ik sowieso niet alleen zou doen. Lachen

tootje93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 09:56

De bijde pony's zijn 5

tootje93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 09:58

Lynn_Nikita schreef:
geef haar/he,m tijd om eraan te wennen. Niet gelijk op rug willen leggen of zwaaiend voor z`n neus houdne, gewoon op poort van wei leggen oid, en dan langslopen.
Heo doen ze dat al, meelopen, longeren en op je stem reageren?

Ik heb het dekje al een week over de staldeur hangen en ze komt er niet bij in de buurt. Meelopen en op mijn stem reageren doen ze al heel goed maar longeren blijft moeilijk want ze willen niet bij elkaar weg