Nu het net weer wat lekkerder gaat, wil ik nu op de juiste manier verder gaan, om terugval te voorkomen. Opzich heb ik echt heel fijn les, maar mjin instructrice is wel meer voor de prestratie gerichte oplossingen, dus niet altijd de vriendelijkste. Ze heeft heel veel ervaring, en zal echt wel weten wat ze doet, maar toch, verschillende menigen is altijd fijn.
Tiko, die loopt nu heel lekker nagevelijk. Af en toe pakt ie even het bit, trekt even terug, maar na een paar meter laat hij weer los, dit heeft hijzichzelf aangeleerd toen hij last had van ze gebit, en ik ben ontzettend blij dat hij al zo snel weer lekker ontspant, dat ik erop vertrouw dat dit weer overgaat.
Zoals vandaag, hij zoek me hand op, en loopt gewoon lekker nagevelijk.
Voordat de TA was geweest, ook voordat het zo rottig ging, was het altijd een beetje spelend beneden houden. Nu niet, hij geeft na, en loopt, en blijf keurig met een hele fijne aanleuning lopen. Nu mijn vraag.
Hij loopt vrij diep-laag met behoorlijk veel hals lengte. Daardoor heeft hij heel veel ruggebruik, maar niet de meest mooie houding. Ik dacht er aan om hem gewoon een tijdje daar lekker te blijven rijden, en als er echt wedstrijden in zicht komen, of ik merk dat hij er aan toe is, evt. in het begin mbv enkele prive lessen, hem hoger in te stellen, zeg maar een wedstrijdhouding.
Ik ben echt onervaren op dit gebied, dus ben ik benieuwd naar meningen, is dit een slimme aanpak?? hij loopt op deze manier heel nagevelijk met lekker ruggebruik.
Alvast bednakt
Dikke kus,
Myrthe