Hoe zorg ik voor een Stil onderbeen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

Hoe zorg ik voor een Stil onderbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 19:14

Hallo,
ik vind het erg(!!!) moeilijk om mijn onderbeen netjes stil te houden.. voor mijn gevoel beweegt hij heel erg, wat zijn de truucjes om je onderbeen wat stiller te houden?
alvast bedankt

Julia_Romeo

Re: Hoe zorg ik voor een Stil onderbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:15

die wil ik ook weten Knipoog

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:56

Ik heb hetzelfde, maar ze hebben zo'n ding te koop het is een soort touwtje
en die maak je aan je beugel en aan de singel vast zodat je je onderbenen niet veel kan bewegen.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.. Knipoog

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:01

kan ook met sporenbandje

Svadilfari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:06

Je moet tijdens het rijden proberen goed eraan te denken(ja, dat is moeilijk, maar het helpt wel) en laat iemand er eens een keer op letten en het tegen je zeggen als je je benen stiller moet houden.

krentemick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:14

beugels mischien eens een gaatje korter en druk op je beugel houden? dat werkt meestal wel. werk ook aan je onafhankelijke zit (zitles bijvoorbeeld).

hannahhannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:11

Meestal (...) komt dat doordat je je knieen niet goed aan het zadel houdt, en je niet vanuit je knieen op kan staan volgens mij, weet niet of het bij jou zo is, maar zou kunnen oefenen met een papiertje tussen je knieen en zadel, zodat je je knieen wel aan moet drukken want anders valt papiertje(= trouwens buik en bovenbeen spieren trainen, altijd mooi toch.. Knipoog )..als je eenmaal je knieen aan het zadel hebt vastgezogen en lekker rechtop zit, moet volgens mij je onderbeen volgen..maar ik kan het natuurlijk niet zien Clown succes!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:44

Ik heb wel eens mijn beugels aan mijn singel vast gebonden. Dan kan je je benen niet bewegen en moeten ze wel stil blijven. Bij mij heeft het erg goed gewerkt! na twee keer lagen ze stil haha...

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:58

meen je dat nickjuh? Ik zou eerder denken dat als je dat met een touwtje doet, je onderbenen toch weer gaan wiebelen eens dat touwtje er weer af is?
Als het werkt ga ik het zeker eens proberen Haha!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:05

Lijkt me wel gevaarlijk met zo'n touwtje.. maar goed dat ik mijn mening Koe

Wat hannahhannah al zei, sta op vanaf je bovenbeen/knie, je staat nu op via je voet, (zoals ik het lees)
Ga zonder zadel rijden, en ga dan lichtrijden, is moeilijk, maar werkt wel, teminste bij mij.

Of idd, met een papiertje tussen je knieén, moet je maar briefje van 50 euro doen, dan blijf je wel zitten Tong uitsteken
Alleen werkte dat bij mij niet zo goed, want als papiertje weg is doe ik het net zo snel weer...

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:10

probeer om je paard heen te staan, in het begin overdreven natuurlijk maar zwak het later af. Maar vooral je onderbenen. Rij maar eens als iemand die geen onderbenen heeft. Je knien hou je aangesloten. Veer naar de grond in je enkels het meest. Stil zitten komt door bewegen. Wees niet bang om te bewegen. Ga op 2 zitbeen knobbels zitten en houd alles los en laat je bewegen. Overdrijf niet door extra te bewegen want dan ga je achter de beweging aan. maar ontspan je volledig en laat je bewegen, zo kom je tot stil zitten om dat je dan in harmonie met je paard rijd.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:16

Beugels vastzetten roepen pijnlijke herinneringen op. Ik probeer nu op de manier van hannahhannah te lichtrijden zodat mijn onderbenen stiller gaan liggen.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:32

Bij mij werkte het idd heel erg goed om mijn beugels vast te zetten.
Mijn mening is dat het niet zo gevaarlijk is, als je paard gek gaat doen kan je voet gewoon uit de beugels. Die zitten niet vast, alleen je beugels..
Misschien werkt het niet voor iedereen maar ik heb er heel veel profijt van gehad!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:33

Ik volg dit even.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:34

ik zou ze wel vastzetten met iets als strotouwtjes, die wel breken Lachen
liezzie wel een goeie tip, van zonder zadel rijden (wat dit effect gemakkelijker maakt) leer je wel erg onafhankelijk zitten! Lachen

xxcarienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:27

je hakken uitdrukken je bovenbenen aan klemen blijv je stevig en natuurlijk rechtop blijven zitten Haha!

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:20

ja maar dan zit je nooit onafhankelijk, dan klem je je vast.
Hakken uitdrukken komt door je been af te laten hangen. En niet door te drukken, want dan krijg je spanning in je been

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 10:22

Dat recht op zitten is voor mij niet zoon probleem, ik ben aan mijn rug geopereerd en ik kan niet anders dan recht op zitten, dat klemmen wil ik wel proberen, ben alleen ban dat ik dan heel erg gespannen ga rijden..

hannahhannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:31

Als dat zo is, misschien proberen je beugels gaatje langer te maken? dan hoef je minder echt te klemmen om je knieen er aan te houden volgens mij..succes!

Hanneke184

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:38

Ik zou niet gaan klemmen in knieen en bovenbenen, hierdoor wordt je zit echt niet beter. Je moet zorgen dat je je been goed af laat hangen en druk houden op je beugel.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:08

Bovenbenen en knieen in het zadel, niet klemmen maar gewoon in het zadel, niet je hakken uitdrukken maar je tenen optrekken dat scheelt vaak al in spierspanning Knipoog

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:54

njaa ik heb ook zo'n problemen gehad, vooral met mijn pony ,met paarden heb ik dit niet zo omdat ze grotere passen pakken. Wat kan je doen: zonder beugels rijden,vastmaken met zo'n koortje(=niet echt zo veilig),knieën vaster tegen het zadel drukken

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:57

Vandaag weer voor het eerst met vzh zadel gereden nadat het dressuurzadel de (stal)deur uit is gegaan Clown..

Ik kon met geen mogelijkheid mijn benen stil houden, ik werd er gek van!
Blijkbaar kan het dus ook aan het zadel liggen, óf ik moet gewoon weer wennen óf ik moet gewoon een ander zadel óf het worden de touwtjes dan maar Knipoog

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:02

haha..heerlijk dat probleem. geloof dat ik spastische onderbenen heb ja! Ga dat touwtje toch maar eens proberen denk ik.
@drowning , ligt ook wel aan je zadel ja! met mijn dress. zadel heb ik er veel minder last van Lachen

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:05

Ik heb het afgeleerd door een stro touwtje van mijn ene beugel naar de andere te knopen.. dit springt los wanneer het echt nodig zou zijn.. En je belast je paard er niet mee..

Klemmen op je zit is geen goede,, wat je wel zou kunnen doen is je beugels er echt afhalen.. dan moetje wel..