help mijn links zit vast!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

montaz_sanne

help mijn links zit vast!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 16:10

Meteen als ik de teugels op maat maak moet mijn linkerteugel korter en strakker. Dat probeer ik niet te doen maar als ik mijn op mijn teugels even veel druk zet loopt hij met zijn hoofd ongeveer tegen mijn rechterknie.
Hij trekt dus aan links en bij rechts heb ik niks. zelf ga ik ook erg makkelijk de linkerteugel strakker pakken. Maar 2 weken geleden was het over en was het heel erg ontspannen rijden. En ineens is het weer terug. Ik kan moeilijk mijn linker teugel ontspannen dan loopt hij helemaal krom en heb ik GEEN controle meer. Misschien komt het door zijn gebit, volgende week komt de tandarts. Maar ik ben benieuwt of jullie tips voor mij hebben.

Alvast bedankt

Spaqunel

Re: help mijn links zit vast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:22

les nemen Lachen het klinkt cliche maar veel anders kan je niet doen, laat je paardje mss ook eens door iemand anders rijden en vraag of zij het ook zo aanvoelen.
En probeer toch zoveel mogelijk links te ontspannen en naar een los en soepel contact toe te rijden, zeker niet wringen, maar toegeven, altijd opnieuw. Vraag af en toe eens door en geef dan weer direct toe en voor de rest: voltes en slangelijnen en zeker niet enkel op de rechterhand gaan rijden omdat hij links lastig doet, rij ook maar eens in linkerstelling op de rechterhand

Het is niet goed dat je 1 teugel korter moet nemen en je kan zo nooit mooi en ontspannen rijden en zoiets alleen oplossen lijkt mij onbegonnen werk dus....

Alvast veel succes en zet anders mss eens een filmpje on-line, het is veel makkelijker voor ons de situatie in te schatten als we ernaar kunnen kijken en dan kan je ook gerichtere commentaar verwachten

bonjootje

Re: help mijn links zit vast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:57

veel voltes rijden, wendingen zodat de nek/hals losser word..
heel veel succes