Help mijn links zit vast.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

montaz_sanne

Help mijn links zit vast.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 15:09

Meteen als ik de teugels op maat maak moet mijn linkerteugel korter en strakker. Dat probeer ik niet te doen maar als ik mijn op mijn teugels even veel druk zet loopt hij met zijn hoofd ongeveer tegen mijn rechterknie.
Hij trekt dus aan links en bij rechts heb ik niks. zelf ga ik ook erg makkelijk de linkerteugel strakker pakken. Maar 2 weken geleden was het over en was het heel erg ontspannen rijden. En ineens is het weer terug. Ik kan moeilijk mijn linker teugel ontspannen dan loopt hij helemaal krom en heb ik GEEN controle meer. Misschien komt het door zijn gebit, volgende week komt de tandarts. Maar ik ben benieuwt of jullie tips voor mij hebben.

Alvast bedankt

Amigo_

Re: Help mijn links zit vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:10

Dit hoort hier niet...

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:50

het staat verkeerd !!!
*tem* Knipoog

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:02

heb je wel je beide benen goed eraan ?
inplaats van aan die teugels te hangen

goed binnen been erbij buiten teugel op contact en binnen teugel een beetje mee spelen.
hoe die loopt is onbelangrijk hij moet voorwaarts op zijn eigen benen lopen dat is belangrijker

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:04

HAW is bedoeld voor werkfoto's van je paard, daarom heb ik je topic verplaatst naar RT-P.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:11

Als mijn pony vast zit, probeer ik zelf het eerst goed los te rijden, (loswerken, schoudervoor, inbuigen etc.) Als dat niet werkt bellen we meestal even de fisio, net zo makkelijk! Knipoog

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:17

Je niet laten verleiden de linker teugel korter te maken. Wel beide teugels goed op maat. tijdens het linksomrijden constant binnenbeen (linkerbeen) eraan houden ookal kijkt je paard naar rechts. Heb geduld. Blijf hem voorwaarts rijden en probeer zo meer contact te krijgen op je rechterteugel. Linksomrijdend is dit makkelijker al moet je natuurlijk ook niet de andere hand vergeten. Dit gaat niet binnen een dag en een paar rondjes. Verder veel longeren en veel les nemen. Een goede instructeur kan je hier zeker verder mee helpen. Succes ermee!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 07:38

Toch de teugel nemen aan de holle kant! het kan zijn dat ie dan heel erg naar binnen valt en zich opvouwd. Dat is dan maar even zo. Je moet gewoon wachten tot ie nageeft. Dit gaat het makkelijkst als ie wat ronder en dieper is ingesteld.
Het is heel erg moeilijk en soms ook frustrerend dat het zo lang duurt en zonder instructie is het al helemaal lastig om consequent te blijven. Is je paard wel eens vastgerold? Is het een merrie en vaak hengstig? Is ze/hij wel eens onderuit gegaan in de wei? Is ie wel eens in het halster gaan hangen terwijl ie vast stond?

Misschien moet je bij discussie even kijken naar het topic over rechtrichten. Lees dan metname de laatste 4 á 5 pagina's.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=105&t=663957&start=0&st=0&sk=t&sd=a