Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)

Lieski schreef:Inderdaad wat de andere al zeggen een instructeur erbij halen..
Maar als je het zelf wil probere ... zo zou ik het doen ,
1 meter naast de hoefslag afwenden, je binnenbeen iets naar achter brengen en daar iets mee aanspore .. dan je buitehand iets naar de hoefslag brenge, en verwacht trouwens niet te veel !
Succes !!
Lieski schreef:Inderdaad wat de andere al zeggen een instructeur erbij halen..
Maar als je het zelf wil probere ... zo zou ik het doen ,
1 meter naast de hoefslag afwenden, je binnenbeen iets naar achter brengen en daar iets mee aanspore .. dan je buitehand iets naar de hoefslag brenge, en verwacht trouwens niet te veel !
Succes !!
_Rapido_ schreef:Je moet je binnenbeen juist niet naar achteren leggen, maar netjes lang houden op de singel.
xxcarienxx schreef:ik ben mijn verzorgpaardj ook leren wijken ik doe mijn binnen hand aardig strak dat die naar binnen gaat kijken en met mijn andere arm je teugel naar buiten doen naar de hoefslag en dan met je binnenbeen iets achter de singel en dan naar buiten drukken.
ik zou beginnen op een volter dan steeds verkleinen en dan weer naar buiten dat steeds oefenen dat je paard goed luisterd naar je binnenbeen dat die makkelijk naar buiten gaat dan zou ik eerst oefenen in stap dat die op zij gaat verder kan ik je nie egt helpen gwoon oefen oefening baart kuntst;)
Celia schreef:3.5 jarige, is dat niet jong om te wijken enz? of ligt dat nou aan mij?
xxcarienxx schreef:ik ben mijn verzorgpaardj ook leren wijken ik doe mijn binnen hand aardig strak dat die naar binnen gaat kijken en met mijn andere arm je teugel naar buiten doen naar de hoefslag en dan met je binnenbeen iets achter de singel en dan naar buiten drukken.
Celia schreef:3.5 jarige, is dat niet jong om te wijken enz? of ligt dat nou aan mij?

Goofy44 schreef:Waarom wil je het paard leren wijken, omdat je vindt dat het paard het nu zou moeten kunnen of omdat je daar iets mee wilt bereiken bij het paard. Is het leren wijken een doel dat je wilt bereiken of gebruik je wijken voor de kuit als middel om iets te bereiken ? (wat wil je ermee bereiken).
Wijken is een oefening. Ik neem aan dat jij niet ook alleen maar rondjes over de hoefslag draaft?