Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Scum schreef:Wat bij mijn vorige paard goed geholpen heeft is deze oefening: eerste helft van de lange zijde schouderbinnenwaarts rijden, en dan bij de tweede helft schuin naar A (of C) wegrijden in middendraf.
Nikka schreef:Wie heeft je verteld dat ie een zwak achterbeen heeft? Ik had hetzelfde probleem maar dit bleek toch een probleem in het spronggewricht te zijn.
annewarie schreef:Wat goede oefeningen zijn, voor het zwakke rechter achterbeen zijn, volte op de rechterhand deze dan openen en sluiten, op de re hand schouder binnenwaarts en in de galop schouder voor of op de lange zijde een gebroken lijn in de galop.
Bovenstaande zijn zware oefeningen voor een paard, bouw het dus gelijdelijk op.
Citaat:hierbovenstaande oefeningen allemaal op derechterhand doen?
annewarie schreef:Citaat:hierbovenstaande oefeningen allemaal op derechterhand doen?
Ik zou de oefeningen zeker op alle twee de kanten rijden, allen zal voor jou paard de re kant moeilijker zijn dan links, omdat hij een zwak re achterbeen heeft.
De tip hiervoor van het recht stellen is ook een hele goede, waarschijnlijk heb je links minder druk dan rechts op de teugel, ga dan op de linkerhand wat stelling naar buiten rijden en zet hem recht. Rechtsom wat stelling naar binnen en probeer weer gelijke druk op de teugels te houden en zet hem recht.
Kijk ook eens naar jouw eigen houding op het paard, zit je recht?
Scum schreef:Wat bij mijn vorige paard goed geholpen heeft is deze oefening: eerste helft van de lange zijde schouderbinnenwaarts rijden, en dan bij de tweede helft schuin naar A (of C) wegrijden in middendraf.
annewarie schreef:Citaat:hierbovenstaande oefeningen allemaal op derechterhand doen?
Kijk ook eens naar jouw eigen houding op het paard, zit je recht?