Ik weet niet echt of ik hier moet zijn met mijn probleem maar goed ik ga het gewoon hier op tafel gooien

In Februarie heb ik mijn Fjordje Mick gekocht, Daarbij heb ik ook zijn zadel en hoofdstel gekocht waar de vorige eigenaren nooit problemen mee hebben gehad...
Nu komt het probleem, als ik ga rijden en ik ga draven gaat hij altijd met zijn hoofd bijna op de grond lopen, en vraagt steeds meer teugel.
Hij loopt dan helemaal rond met zijn nek met zijn neus echt tussen zijn knieen...
Zou er iets mis zijn met het bit ofzo?
of heeft iemand tips om dit op te lossen want op deze manier is het draven niet bepaald prettig.
Ook heeft hij verschrikkelijk veel moeite met galloperen, in het begin gaf hij een klein bokje met aanspringen maar nu bokt hij echt gevaarlijk hoog, en valt daarna gewoon weer in de draf.
Ik weet dat hij wel kan galloperen want als ik hem longeer is er niks aan de hand ja dan geeft hij soms een klein bokje.
Hij is wel heel veel afgevallen sins ik hem heb want hij was echt veel te dik, zou het kunnen dat op de een of andere manier zijn zadel daardoor niet meer goed zit en hij gewoon pijn heeft in de gallop?
Als het gewoon gewoonte of luiigheid van hem is is hem dit dan nog af te leren want de bokken die hij geeft zijn echt gevaarlijk, dus galloperen nu zit er gewoon niet in.
Ik hoop day iemand me kan helpen..