Binnenachterbeen meer onder de massa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

Binnenachterbeen meer onder de massa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 18:28

Hoi
Mijn pony heeft de neiging om het binnenachterbeen en dan vooral het rechterachterbeen buiten de massa te zetten. Hoe kan ik dit dmv oefeningen zorgen dat het rechterachterbeen meer onder de massa komt?

vencedor

Re: Binnenachterbeen meer onder de massa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:28

even stipje heb het probleem ook. hij plaatst aan de ene kant zijn kont naar binnen andere kant naar buiten..

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:33

Je kan hem met je benen als het ware met al zn benen onder je houden. Als hij hier niet op reageert helpt een klein tikje met de zweep misschien om de hulp te verfijnen Knipoog

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:34

Probleem komt me bekend voor.
Wat ik moet doen is zorgen dat hij recht in zijn hals blijft en goed drijven met het binnenbeen naar de buitenteugel.
Mijn instructrice zegt dat het probleem is dat hij op dat achterbeen niet sterk genoeg is, met veel overgangen en goed blijven oefenen wordt hij vanzelf sterker.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:36

Voor alle wendingen steeds het binnenachterbeen activeren en begrenzen met de buitenteugel, ook oefeningen als schouderbinnenwaarts en wijken kunnen hierbij helpen. Wel op de buitenschouder blijven letten, als je paard over de buitenschouder valt gelijk weer rechtstellen.

HappyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:25

Rechtrichten!! Je paard wil het ene been niet goed belasten dus proberen het tempo aan te passen aan het zwakkere been zodat dat been de passen goed af kan maken. Doet je paard het alleen in de wendingen of ook op de rechte lijn? Hoe is de verbinding? Pakt hij ook aan een kant het bit vast?

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:16

idd HappyH dat is de oplossing: Rechtrichten. Knipoog
Voorhand voor de achterhand plaatsen, dus voorhand nnar rechts en niet de achterhand naar links drukken

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:32

hou dit topic in de gaten zit er ook mee

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:16

Schoudervoor en Travers op de volte en daar vanuit in galop aan springen is ook een fijne oefening hiervoor Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:28

ik heb het vooral met middendraf, dan kan hij het achter niet bijbenen. En wanneer het tempo te laag ligt. Ik ben nu inderdaad vooral aan het rechtrichten, overgangen rijden. Wijken en schoudervoor zijn allemaal nog niet helemaal bevestigt...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:47

schoudervoor houden, zodat de voorhand voor de achterhand blijft.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:04

Traver en schoudervoor of schouder binnenwaarts is al meer voor een paard die al sterker is.

het kan ook veel simpelder geoefend en gegymnastikeerd worden. Door basis een deftige volte te rijden en deze stilletjes aan te verkleinen en terug te vergroten, vergroten kan je doen al wijkend, wijken voor de druk van de kuit naar buiten. Let wel op dat je paard daarmee niet weg loopt over de schouder maar echt wel gecontroleerd wijkt. Deze oefening kan je ook doen aan de longe, kleinere en grotere cirkels rijden.
Overgangen maken helpen ook, en om extra het binnenbeen onder te brengen is een slangenvolte ook goed, elke wending naar binnen zorgt ervoor dat het paard zijn binnenbeen moet onder zetten en een tik van de zweep op de kont lukt ook.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:07

schoudervoor kun je IMO altijd gebruiken, zodra een paard de eenzijdige kuitdruk snapt, is schoudervoor een super manier. De rest vind ik trouwens ook OK dan! suggesties.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:13

waarom doet je pony dat? is een medisch probleem uitgesloten? ik zie nogal eens paarden met rugklachten, of problemen in een been, die dat ook doen.
misschien je d.arts eens laten kijken? als er dan niks is, kun je 't met bovenstaande tips oplossen. maar helaas rijden veel mensen door met paarden waar dan achteraf iets aan bleek te zijn.
succes!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:14

Dat ben ik wel met je eens, anderzijds zou het met een week hier gericht aan werken al een stuk beter moeten zijn. Als dat niet het gevall is, zou ik idd een DA of fysio erbij halen.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:14

Dan moet je gaan rechtrichten. Lachen