Bang ;'(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zal ik doen hierop?

Gewoon doen
48 (39%)
Aan de Longe
44 (36%)
Niet doen
29 (23%)

Totaal aantal stemmen: 121

Laura_x_

Bang ;'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 18:38

Hallo.
Ik zal proberen mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen

Ik rijd op een manegepony genaamd speedy
Speedy is een 14? jaar oude ruin en best pittig/snel met rijden

De draf/stap gaat super goed maar dan de galop Boos!
Ik heb nu al 5 keer aan de longe gegAlopeerd en dan crost hij ook al.
iedereen zegt wel van: 'Jij zit egt perfect in het zadel bij speedy (ook in galop)'

In de galop durf ik niet los. Hij gaat keihard crossen in de galop.
Heeft er iemand tips??

Pintogirl

Malibu_

Re: Bang ;'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:40

je zou hem ook gewoon zonder jou erop laten uitrazen met de longe Knipoog heb je dat al wel eens geprobeerd?

xx_winny_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:41

dat had ik ook hoor! misschien eerst eens op een andere pony los galloperen, je moet dat gewoon eerlijk zeggen tegen je lerares. anders word je zo bang dat je niks meer kan met pony´s. gewoon praten dan komt het wel goed.
succes ermee.

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:37

Ik heb gestemd "niet doen". Wees eerlijk en vraag een andere pony waar je je wel goed op voelt en los kan gaan zitten.

Veel succes

Grtz Evi

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 19:44

Hardstikke bedankt voor alle reacties
Ik heb besloten om het gewoon aan de longe te doen nog een poosje
En dan een keertje los

Nog meer tips zijn ALTIJD welokom

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 00:35

nooit iets tegen je zin doen, ongeacht wat de omgeving zegt. dat is de beste tip die ik je kan geven Knipoog

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:17

Lowara schreef:
nooit iets tegen je zin doen, ongeacht wat de omgeving zegt. dat is de beste tip die ik je kan geven Knipoog

bij deze tip sluit ik me helemaal aan! je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt en wil je losgalopperen heel veel op de volte zetten dan heb je meer controle als dat je de hele bak doorscheurt

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:38

Het is niet je eigen pony, dus ik zou het gewoon niet doen!!!
Het is belangrijk dat je ontspannen rijdt en er plezier in blijft beleven, wanneer je angstig word gaat de lol er al snel af....
Je bent heus niet minder als je niet meer op deze pony wil hoor!!!
Houdt in je achterhoofd dat je plezier er in moet blijven houden, angst is nooit goed!!!

Succes

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 10:11

Ik durf wel op de pony alleen niet in galop.
Het is idd geen eigen pony maar een manegepony

Pintogirl

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:49

ja maar ook met een manegepony wil je leuk rijden toch, ik wil tenminste op het paardje wat ik rij op de manege vooruit, maar je moet wel je grezen stellen. Je kunt dus gewoon een andere pakken. Ik had laatst ook helemaal genoeg van het paardje wat ik reed, dus heb haar 3 weken niet gereden, ff een andere gereden en weer op mijn houding enzo letten en niet hoeven vechten en daarna weer op dat paardje. Het gaat nu weer goed, dus misschien is een break een idee, kun je ff nadenken wat je het liefste wil

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:27

Aan de longe, zadel op, beugels uit, en dan even kijken hoe doe dan reageeer. Lachen

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:31

Misschien helpt het om de pony eerst even uit te laten rennen,, (Zonder ruiter) En daarna gaan rijden??!

Fortuna_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:34

ik zou het gewoon een keertje proberen en kijken hoe dat is of het wel zit of niet want dan kan je kijken hoe het gaat en wat je dan wilt , Haha!

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:35

En een paardje voelt altijd wanneer de ruiter/amazone onzeker en of bang is!

En dat maakt niet uit of het een manege pony is of dat het je eigen pony is..

Suc 6 Ermee!

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:46

ik zou het juist wel doen,een paard voelt wanneer je bang bent en ik denk ook dat ie daardoor crosst,of wat ik doe wil je rennen dan ga je rennen maar dan op mijn manier,ik doe het niet op ieder paard omdat het ook vaak paarden die sterk zijn Nagelbijten / Gniffelen ,als je wilt weten hoe ik het doe heb ik liever dat je een pm stuurt voordat ik heel bokt op me krijg

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:13

ik zou gaan voor nog even aan de longe, aangezien als je het niet vertrouwd het dan waarschijnlijk mis gaat aangezien de pony jou spanningen voelt en daardoor ook gespannen wordt met als gevolg een cross partij als je er vertrouwen in hebt dan pas zou ik het gaan proberen, ook kun je vragen of je voor de les anders nog even mag longeren zodat hij in ieder geval al wat energie kwijt is.. veel succes xx jess

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 21:52

Hallo iedereen
Hij heeft inderdaad wat veel energie. Voor de les gaat hij met alle andere lespaarden lekker in de bak waar ze even kunnen uitrazen. Ook kan hij dan rollen want als hij niet gerold heeft gaat hij rollen met de berijder erop Bloos Haha!

Ik zal het gewoon een keertje moeten doen.
Ik zal eens vragen wanneer ik weer op hem rijd.
Pintogirl

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:54

Wat je niet wilt moet je vooral niet doen !
Of doe het aan de longe maar ga vorral niet iets doen wat je neit wil want als je valt durf je misschien niet meer te rijden !

Doe lekker rustig aan, ga lekker ontspannen draven en als je zeker van je zaak bent doe je een paar pasjes galop.

Gewoon opbouwen en doen wat je zelf wil niemand neemt het je kwalijk

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 09:37

je moet doen waar jij je goedbij voelt. Anders heb je kans dat je met minder plezier naar de manege gaat. Lachen

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:44

je kan probeeren om hem op de volte te houden dan kan hij niet zo'n vaart nemen

TeuntjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:48

ik zou ermee naar je instructrice stappen en kijken wat zij ervan zegt!!
Ik zou het maar niet doen als ik bang was voor die pony en gewoon eerst rijden op een pony met wat minder pit, je komt vanzelf wel zover dat je ook op deze pony kan galoperen!!!

Succes en gewoon even praten met je instructrice kan geen kwaad, je hoeft je niet dom te voelen als je zegt dat je er bang voor bent dat is alleen maar knap..
Als je het niet zegt komen er misschien alleen maar ongelukken.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:51

pintogirl schreef:
Ik durf wel op de pony alleen niet in galop.
Het is idd geen eigen pony maar een manegepony

Pintogirl

waar staat deze pony, en heb je een foto?

ik ken er ook 1 die doet hetzelfde..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:27

Ik zou het juist niet niet doen! Ik denk dat je ook op de manege les hebt omdat je ervan wilt leren! Zo denk ik tenmiste wel.. Ik ga ook zovaak op een ''moeilijkere'' pony.. Dan heb je tenmiste aan het eind het gevoel dat je iets hebt gedaan, iets hebt overwonnen en iets hebt geleerd.

Tuurlijk. Als je bang bent en je je er echt niet lekker bij voelt, moet je het niet doen. Maar ik zou het gewoon wagen. Gewoon aan de longe; met wat tips van de lerares en zo bouw je langzaam je vertrouwen in hem op.. En als het aan de longe goed lukt, kun je het misschien zelfs los proberen Knipoog

Heel veel succes! Ik hoop dat het gaat lukken Knipoog

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:29

Gewoon de longe aanhouden tot het voor jou goed voelt Lachen
Ik heb nu sinds ong. maandje een bijrijdpony die ook alleen maar crost in de gallop aangezien hij het te graag wil. Ik gallopeer alleen als ik me er lekker bij voel. Dan crost hij alsnog, maar stoor ik me daar op dat moment niet aan.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:06

Niet doen! Ik zou het dus echt niet doen als je je er niet fijn bij voelt.
Ik weet nog heel goed de eerste keer dat ik op Happy reed. Ze was een hele snelle shet, altijd snel (bang voor alles wat ze fout kon doen ging ze rennen). Ik was eigenlijk alleen maar rustige pony's gewend, die je juist vooruit moest rijden. Dus ik moest heel erg wennen en vond het eigenlijk ook een beetje eng. Maar goed, ik zou er op gaan beetje stappen, beetje draven. Maar ik was zo gespannen, en die pony ook dat het helemaal niet ging. Ze ging keihard rennen de hele tijd en ik was echt bang. Het enige wat ik wilde was eraf en nooit meer erop eigenlijk. Maar er is toen iemand bij komen lopen en ik werd rustiger en pony ook. Dus toen ging het wel weer. Daarna had ik echt zoiets van: daar ga ik dus nooit meer op. Maar na een tijdje wilde mijn instructrice toch dat ik het weer eens probeerde en toen wilde ik ook wel graag. In het begin ging het niet echt maar pas toen ik door had dat wanneer ik rustig werd zij dat ook werd en toen gingen we echt vooruit. Daarna was ze een heel favoriete pony. Heb ook nog een tijdje op de manege veel op Rani gereden en die was ook snel, vooral in galop. Maar toen was ik niet bang meer ervoor en wist ik hem altijd wel weer rustiger te krijgen, buitenhand rustig sluiten, binnenhand rustig meesluiten of een volte draaien. Maar als je er wel bang voor was rende die keihard door. Heel lang verhaal, maar wat ik zeggen wil: Als jij bang bent zal die pony juist daarom gaan rennen. Ga veel op andere pony's rijden en vooral daarmee door gaan tot je zelf denkt: Oke en nu wil ik graag weer op die pony en dan ook galoperen.