sinds kort rijd ik een paardje. Nog niet zolang ingereden, maar ik hoor van het probleem ook van de andere ruiters. Wanneer je zijn hoofdstel wilt uitdoen, slaat hij zijn hoofd achteruit terwijl hij het bit nog vastheeft. Je kan er echt niet meer bij, en dat duurt zo'n tien seconden tot het uiteindelijk uit zijn mond trekt/valt. Ik weet echt niet wat eraan te doen.
Ik doe het hoofdstel nu ZEER rustig uit, houdt de bakstukken vast, heb ook al geprobeerd zijn mond open te doen met vinger op de lagen, maar niks helpt. Hij is zeer rustig en ineens slaat hij zijn hoofd omhoog. Het is niet omdát het bit tegen de tanden slaat, het is er nog voor. Het hoofdstel en bit passen goed, het is een vriendelijk bit. Met rust helpt het niet.
Ik had gedacht hem een snoepje te geven en dat te ruilen voor het bit. Kan dit of is het geen goed idee.
Tijdens het rijden is het wel een beetje een hoofdschudder, misschien heeft het daarmee te maken? Er zijn momenten dat hij heel fijn loopt en je van het hoofdschudden niets merkt, maar als hij een gang sneller is geweest begint het vaak. Zeer onrustig worden ed. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Alvast bedankt

De aanhouder wint
)
hopelijk gaat het ook voor jou steeds beter. Dit paardje is 'net' ingereden, een paar maand geloof ik, dus het zal misschien ook nog een beetje gewenning vragen.
maar goed dat er dan toch geen angst bij is