gaat in een keer stoppen!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje14

gaat in een keer stoppen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 10:26

heey... Vingers aflikken
ik heb een paardje en die stopt als ik gewoon aan het rijden ben,
het is gewoon uitproberen maar dan geeef ik haar dus een tik dat ze moet doorlopen Knipoog
en dan gaat ze bokken Duivel en alles dus nog een tik en weer een bok enz.
maar dan geeft ze het wel op, Pling maar ik wil het voor komen maar ik weet niet hoe!! Huilen
groetjes christa13!!!

opaal

Re: gaat in een keer stoppen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:00

Ik denk dat je gewoon consecent moet blijven. En dan hoef je haar niet gelijk die bak door te slaan maar wel goed aangeven dat ze naar voren moet blijven. En is daar idd een tik met de zweep voor nodig zal ik dat zeker niet laten! Pling Het wordt op deze manier vanzelf elke keer minder als je maar doorzet. Ik heb zelf een paard wat in het begin elke keer stopte om te mesten. Ook vanuit de galop ging hij op de noodrem staan en uitgebreid op zijn gemak staan te poepen. Ik had in het begin echt zoiets van wat is dit in godsnaam en sloeg hem dan gelijk naar voren. Hij snapte hier helemaal niks van omdat hij bij zijn vorige baasje wel gewoon mocht stoppen om te mesten. Ik kreeg dan ook gelijk een paar bokken van hem en was de rest van de rit erg gepikeerd. Ben het toen gewoon rustig gaan doorgeven aan hem doormiddel van mijn stem en beenhulpen en dat kwam beter over bij hem.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:38

Probeer je pony voor te zijn dat ze niet gaat stoppen, dat is het best. Knipoog
Stopt ze toch, gewoon rustig drijven, lukt dat niet een keer wat harder drijven of een tik. Bokt ze naar de zweep? Probeer dan te blijven drijven, ook als ze bokt. Ja

Paardje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 18:50

neey ... ze bokt niet naar dezweep.
maar ze stopt ook als ze gaat mesten!! erg irritant

Lieski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:06

ik zou de pony goed voorwaarts houde..en vooral rustig blyve Knipoog

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:08

Misschien kun je iets bedenken wat ze vreselijk vind, als straf. Bijvoorbeeld een korte rondje maken 10 x achter elkaar. Dan op een gegeven moment weet ze: als ik stop krijg ik die rotrondjes weer.