we hebben sinds kort springbalken en palen en ik wou nu een sprongetje maken. over een minikruisje komt ze wel maar ikzelf weet niet goed hoe ik het aan moet pakken... hoe moet ik bijvoorbeeld gaan zitten..??
Ik zou gewoon beginnen met springlessen volgen. Dan wordt je meteen goed begeleid en zorg je dat er geen ongelukken gebeuren en dat je paard niet 'aanleert' te weigeren
ben het helemaal eens met joske als je niet weet hoe je moet beginnen, moet je zeker eerst les nemen. als je het namelijk zelf gaat proberen zonder enige ervaring leer je jezelf en het paard al gauw verkeerde dingen aan..... en dat zit er zo in hoor....en gaat veel moeite kosten om dat er weer uit te krijgen
dus ik zou zeggen : neem les en dan weet je zeker dat alles goed komt en hoef je je nergens zorgen over te maken
Kijk een oxer is zo gemaakt, maar dan....... TJa, ik zou toch even iemand erbij vragen die er meer verstand van heeft want zo is het wat moeilijk uitleggen. Wanneer het je eerste keer is zou ik het zeker niet zomaar even proberen, dit kan voor problemen zorgen.....