Ik heb een pony en die bokt heel erg op de zweep.
En wie weet hoe ik dat kan afleren...?
Hem daar na nog een tikje geven helpt niet..
Dan gaat hij alleen nog maar meer bokken..

groetjes
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LilianR schreef:Waarom heb je de zweep nodig als ik vragen mag?
Moirsa schreef:LilianR schreef:Waarom heb je de zweep nodig als ik vragen mag?
Penny-Alarm
LilianR schreef:Ik zou ook protesteren op de zweep.
LilianR schreef:Even een offtopic vraagje: Waarom rijden jullie dan met de zweep, en niet met goede beenhulpen of stemhulpen?
Cassidy schreef:Omdat ik soms met mijn been niet daar kan komen waar ik met de zweep wel kan komen. Helemaal met het omzetten van de achterhand en de lenigheidsoefeningen volgens Anderson, heb namelijk korte pootjes, en mijn westernzadel geeft me beperkte bewegingsvrijheid.
odetteke schreef:LilianR schreef:Even een offtopic vraagje: Waarom rijden jullie dan met de zweep, en niet met goede beenhulpen of stemhulpen?
Ik rijd een jong paard die nog niet altijd alles snapt, met een zweepje kan je net even wat duidelijk maken wat je bedoelt... net even iets meer doorpakken als hij loopt te etteren. Ik zie liever een correct tikje met de zweep dan flapperende en klapperende onderbenen
LilianR schreef:Cassidy schreef:Omdat ik soms met mijn been niet daar kan komen waar ik met de zweep wel kan komen. Helemaal met het omzetten van de achterhand en de lenigheidsoefeningen volgens Anderson, heb namelijk korte pootjes, en mijn westernzadel geeft me beperkte bewegingsvrijheid.
Ik ben mn pony momenteel alleen op stemhulpen aan het trainen, hoofdstelloos, links, rechts, terug, draf, galop, halt en stap, hij kan het allemaal op commando, daar zit geen enkele zweep (of been hulp) bij.
LilianR schreef:Cassidy schreef:Omdat ik soms met mijn been niet daar kan komen waar ik met de zweep wel kan komen. Helemaal met het omzetten van de achterhand en de lenigheidsoefeningen volgens Anderson, heb namelijk korte pootjes, en mijn westernzadel geeft me beperkte bewegingsvrijheid.
Ik ben mn pony momenteel alleen op stemhulpen aan het trainen, hoofdstelloos, links, rechts, terug, draf, galop, halt en stap, hij kan het allemaal op commando, daar zit geen enkele zweep (of been hulp) bij.
LilianR schreef:Daar kan je niet over oordelen in principe tot je de anderen hebt zien rijdenMaar dat is anders, jij gebruikt hem als verlengde van je arm, ik vind bij andere, het zweep gebruik niet waarvoor de zweep bedoeld is.
sniezzz schreef:hoi
Ik heb een pony en die bokt heel erg op de zweep.
En wie weet hoe ik dat kan afleren...?
Hem daar na nog een tikje geven helpt niet..
Dan gaat hij alleen nog maar meer bokken..![]()
groetjes