hoofd kantelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

hoofd kantelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 22:58

Mijn paard heeft sinds kort een nieuw iets uitgevonden, haar hoofdkantelen. Dit doet ze puur om onder het werk uit te komen.
Graag tips

Novice

Re: hoofd kantelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:22

Voor hoofdkantelen is maar 1 goede oplossing; recht op 2 benen en 2 teugels rijden.
Rijd veel tempowisselingen en (schijn)overgangen. Lekker voorwaarts rijden.
Met andere woorden goed aan het been

O wat lekker makkelijk praten van achter de computer Knipoog

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:30

hmm hier nog 1 Verdrietig nou mijn paard is behoorlijk voorwaarts en goed aan het been Knipoog het is bij mij alleen op de linker hand... en vooral met het wijken voor het linkerbeen Bloos

Bij mij is het probleem dat ik er niet genoeg naar links kan laten buigen dat vind ze op een 1 of andere manier heel moeilijk... en als ik dan goed mn buitenteugel erbij heb kantelt ze naar de buiten kant... heel lastig i shet en je word er ook erg op afgerekend in je proef wat wel logische is...

Idd je moet ze goed aan 2 teugels rijden en goed los maken veel voltes rijden en goed laten buigen om je been succes ik vind het zelf ook een erg lastig probleem ...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 19:00

dit doet ze allemaal super, ze is zo soepel als een hoepel. Ze zit niet vast op 1 kant ofzo tuurlijk is ze iets stugger op de ene kant. Ze loopt ook perfect tussen 2 teugels, dit heeft ze uitgevonden om onder het werk uit te komen (althans dat denkt ze)

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:12

Probeer dan eens als het paard kantelt direct de stelling om te pakken, dus kantelt ze op de linkerhand haar hoofd pak dan eens de stelling naar rechts.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:34

Op het moment dat een paard zijn hoofd kantelt is het niet meer op 2 teugels. Het is idd een manier om onder werk ui te komen....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:45

Mijn paard deed dit omdat hij op dat moment kracht tekort kwam om te doen wat ik vroeg. Met het doortrainen en het toenemen van kracht en balans heeft het zich vanzelf opgelost.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 19:55

vandaag deed ze het overigens niet, nu heb ik haar ook alleen maar losgewerkt en verder niet. En dan doet madam het niet. (uber slim paard)

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:53

haha erg heh die beesten Knipoog

wat urielle zegt ik hoop dan idd maar dat het vanzelf oplost... mijn paard heeft alleen super veel kracht beetje te veel af en toe... maar zou idd wel aan de balans kunnen liggen die is nog niet optimaal ..