Met 27 jaar opnieuw aan het lessen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rooney

Met 27 jaar opnieuw aan het lessen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 13:30

Hallo, ik ben deze week weer begonnen met lessen op mijn paard Go jij! Go jij! . Ik rijd al vanaf mijn 11e. Het is ongeveer 10 jaar geleden dat ik serieus les heb gehad. Ik heb altijd recreatie gereden. Zijn er nog meer mensen opnieuw begonnen met lessen op latere leeftijd??

Daantje1981

Re: Met 27 jaar opnieuw aan het lessen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:32

Ja, ik ook.

Ik had een eigen paard gekregen toen ik 13 was. Het was echt een paard om lekker mee buiten te rijden enzo. Geen lessen. Dus vanaf mijn 13e tot ongeveer mijn 21e heb ik geen les gehad. Op mijn 21e heb ik een ander paard gekocht. En daar wilde ik echt op gaan lessen. Was wel even wennen!!

Rooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 13:39

Ja het is idd wennen. Heb ongeveer 10 jaar alleen maar recreatie gereden. En nu moet ik ineens een hele ander houding aannemen, letterlijk en figuurlijk Lachen

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:41

Ik ben op mijn 30 ste terug begonnen met lessen, vanaf mijn 8 ste reed ik al paard voornamelijk engels en recreatief.
Nu krijg ik westernlessen en dat bevalt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter! Haha!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:49

Ik ben begonnen met shetjes zonder zadel met strotouwtjes aan het halster. Daarna was er een ongeschikte draver met zadel, waar ik met mijn vriendin op hobbelde. Op mijn 17e kocht is mijn eerste paard, waar ik lekker mee in het bos croste. Op mijn 24e, huisje, boompje beestje, geld op en paard verkocht.
Vier jaar geleden op mijn 40e weer een paard gekocht om recreatief mee te rijden. Helaas tegenwoordig een boskaart( moet daarvoor in het bezit zijn van ruiterbewijs) nodig. Dus naar plaatselijke manege om daar het ruiterbewijs te halen. Dit makkelijk gehaald, maar toch maar blijven hangen. Nu rijd ik dus al 4 jaar mijn eerste manege lessen en leer nu pas echt rijden, enig. Haha!, hoop het nog lang te kunnen doen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:34

Ik heb gereden van 12 tot 18 jaar. Van 21 tot 29 jaar. En nu 39 begin ik weer, ik heb 10 jaar niet gereden, onlangs er een paar keer weer opgezeten ( spierpijn !) Maar ik heb er weer onwijs zin in, nu ik weer wat tijd voor mezelf heb.

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:06

Ik heb van m'n 10e tot m'n 13e gelest en op m'n 19e ben ik weer begonnen. In de tussentijd heb ik nauwelijks een paard aangeraakt.

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:59

Ja zeker!!!!
In mijn kinder en tienerjaren heb ik heel wat lesjes gehad. MAar toen ik op een gegeven moment ging studeren, had ik bijna geen tijd om te lessen, ik was er op veel te onregelmatige tijden.
Nu sinds vorigjaar ben ik weer aan het lessen en het bevalt me Haha!
bijna grand-prix niveau Tong uitsteken
Alleen de eerste paar keren.........spierpijn!!!

3valientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:54

Ik heb van mijn 8e tot 11e gereden en ben nu op 19 jarige leeftijd weer opnieuw begonnen Haha! het is weer even wennen, maar je verleert het toch niet helemáál!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:12

Ik heb van mijn 12de tot mijn 16de les gehad. daarna gestopt vanwege school. zo nu en dan in vakanties wel eens gereden. Toen ik 32 was kreeg ik een verzorgpaard! (hoe penny Knipoog ) Toen dat paardje ging verhuizen (met eigenaars) heb ik een tijdje niet gereden. Een paar jaar later ben ik weer gaan lessen op een manege. En nu les ik alweer 8 jaar (of zo).

eenhoorn1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:15

Ik heb van mijn 11e tot mijn 16e gereden, meer recreatief als dressuur. Ben sinds december begonnen met dressuurles en dat is toch wel hard werken. Het is zo anders dan toen. Maar ik vind het nog steeds leuk.