mijn pony kreupel maar aan welk been

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiddes

mijn pony kreupel maar aan welk been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 00:19

nou ongeveer 3 weken loopt mijn pony van 21 jaar wat kreupel op de volte loopt hij niet goed linksom en rechtsom loopt hij wel goed en rechtuit loopt die niet goed,,welk been is ze dan kreupel aan? en hoelang kan zoiets duren? en wat mag je wel doen owja gebruik haar alleen nog voor de recreatie....gr

ikke20

Re: mijn pony kreupel maar aan welk been

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 00:31

dat is het waarschijnlijk het linkerbeen. op een volte wordt het binnenbeen in dit geval het linkerbeen het meest belast(meeste gewicht op) hoe lang het kan duren licht eraan wat er aan de hand is. dat kan je nooit helemaal zien als het te lang duurt naar de dierenarts als ze kreupel zijn mag je neit meer rijden/longeren. bedenk dat elke pas die ze moet zetten haar pijn doet.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 00:37

ikke20 schreef:
dat is het waarschijnlijk het linkerbeen. op een volte wordt het binnenbeen in dit geval het linkerbeen het meest belast(meeste gewicht op) hoe lang het kan duren licht eraan wat er aan de hand is. dat kan je nooit helemaal zien als het te lang duurt naar de dierenarts als ze kreupel zijn mag je neit meer rijden/longeren. bedenk dat elke pas die ze moet zetten haar pijn doet.

in stap merk je niets aan haar dat ze kreupel loopt,dus alleen stappen onder het zadel of longe ook af te raden...ze staat dag en nacht buiten dat kan toch wel,,,en als ze zich nou bijv verstapt heeft hoelang mag het dan duren een kreupelheid?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 00:42

Hoe lang dat kan duren is afhankelijk van de soort en ernst van de blessure.

En om daar een antwoord op te krijgen zul je je paard moeten laten onderzoeken door een DA.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:10

Laat je paard nakijken door een DA. en ga in de tussentijd zeker niet rijden. Ook met recreatief rijden kun je een kleine blessure groot en onherstelbaar maken!!!!!