Hallo,
Ik heb een 12 jarige Zeoliet merrie, die in het verleden Z heeft gelopen en nu bij mij L2 loopt. Heb haar nu bijna een jaar.
Maar wat ik ook probeer, ze blijft zwaar in de hand en is sterk.
Het lijkt net of niemand het ziet, op wedstrijd krijg ik nooit commentaar er op en op stal ziet ook niemand het en mijn instructeur vind het ook meevallen. Pas als je er op stapt voel je het. Bij de vorige eigenaar is ze een tijd op het correctie bit gereden dit heb ik ook een tijd gedaan omdat ze daarop wel fijn loopt, maar niet omdat ze dat bit nou zo fijn vind, maar eerder omdat ze er bang van is, geen goede optie dus.
Ik wil ook dat ze gewoon op een "normaal bit" kan lopen.
Heb al een watertrens, bustrens, dubbel, enkel, dik en dun geprobeert, het werkt 3 dagen en dan vallen we weer in het oude patroon. Ze is gewoon goed actief van achter, mankeert niks (helemaal gekeurd en pas is de tandarts nog op visite geweest)
Als ik men hand naar voren doe zakt ze met der neus en hangt ze nog, geef ik been gaat ze harder en krijg ik verder geen reactie aan de voorkant.
In dit topic staat een link van een wedstrijd in de B toen ik haar net had viewtopic.php?f=10&t=677119&hilit= Ze loopt daar nog wel wat diep, maar dat heb ik er inmiddels uit.
Ik kan wel door blijven rijden, de vorige eigenaar is tenslotte ook in het Z gekomen en op wedstrijd word ik er niet op afgestraft maar ik ben van mening dat het anders moet, snap je?
Hoe kan ik dit rijtechnisch oplossen? Iemand tips?
Groeten Leonie